ההימור של חג'ג' בצפון ובדרום ת"א: תגדיל את אחוזי הבנייה

הוועדה המקומית הפקידה תוכנית שיזמה חג'ג' להגדלת זכויות הבנייה על מגרשיה ברחוב איינשטיין מ-180 דירות ל-650 ■ התוכנית כוללת בקשה לשינוי יעוד הקרקע ברחוב סלמה בדרום העיר למגורים, תעסוקה ומסחר בהיקף 20 אלף מ"ר

שתי החלטות שהתקבלו לאחרונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב, צפויות להגדיל במאות מיליוני שקלים את שווי הקרקעות שרכשה חג'ג' הסמוך לרחוב איינשטיין ברמת-אביב וברחוב סלמה בדרום העיר.

לאחר שהקימה כ-200 דירות ברחוב איינשטיין במסגרת קבוצת רכישה עם שטחי מסחר בקומת הקרקע, צפויה החברה להקים מאות דירות נוספות בציר הצפוני של העיר. בשנים האחרונות רכשה חג'ג' זכויות בשלושה מתחמי קרקע נוספים ברחוב איינשטיין 33,35,36, בעיקר במסגרת הליכי פירוק שיתוף, שזכויות הבנייה בשלושתם עמדו על כ-180 דירות.

החברה קידמה מאז רכשה את המגרשים, תוכנית להגדלת זכויות הבנייה, ודיווחה היום לבורסה לניירות ערך, כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את התוכנית, שכוללת הגדלת זכויות הבנייה בשלושת המגרשים כך שניתן יהייה להקים בהם כ-650 דירות, לצד אלפי מ"ר שטחי מסחר בקומת הקרקע.

חג'ג' אמנם לא מחזיקה ב-100% מהזכויות במגרשים, אך במגרש ברחוב איינשטיין 36 מחזיקה ב-82% מהזכויות, ובמגרשים ברחוב איינשטיין 33,35, מחזיקה החברה 30%-40% מהזכויות. כמו כן, הפרויקטים המתוכננים לקום על המגרשים, צפויים להיבנות במסגרת קבוצות רכישה שתארגן חג'ג', בדומה לפרויקטים שכבר הקימה בציר איינשטיין. יש לציין כי עם קבלת תוקף לתוכנית, צפויה החברה ובעלי הזכויות הנוספים לשאת בהיטל השבחה בגין הוספת הזכויות.

החלטה נוספת של הוועדה המקומית שמהווה גם היא עליית שווי משמעותית לנכסיה של חג'ג', היא ההחלטה להפקיד את התוכנית שיזמה החברה על קרקע שרכשה ברחוב סלמה בתל-אביב מבעלים פרטיים תמורת 90 מיליון שקל. על פי דיווח החברה מהשבוע, התוכנית שהופקדה כוללת שינוי יעוד הקרקע מתעשייה למגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, לבינוי בהיקף כולל של 20 אלף מ"ר. עם אישור התוכנית צפויה החברה גם במקרה זה להידרש בתשלום היטל השבחה.

בשני המקרים העיתוי בו הופקדה התוכנית הוא מצוין לחברה, שכן לאחר אישור תוכנית המתאר של תל-אביב, כל הליכי התכנון לרבות שינוי היעוד ושמיעת ההתנגדויות, מתבצע בסמכות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ולא בסמכות וועדה מחוזית, מה שצפוי להפחית משמעותית את לוחות הזמנים.