פרשת השחיתות בעיריית י-ם: מאיר תורג'מן שוחרר למעצר-בית

(עדכון) - ביום חמישי האחרון האריך בית המשפט את מעצרו של תורג'מן, סגן ראש עיריית ירושלים החשוד בשוחד, עד היום

בהמשך לחקירה המתנהלת ביחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בפרשת עיריית ירושלים, שעניינה חשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות מס, בשעה 10:30 לערך הובאו לבית משפט השלום בראשון-לציון מאיר ואיציק תורג'מן ומשה הבא. בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה לשחרר את מאיר תורג'מן למעצר-בית בתנאים שנקבעו. 

ביום חמישי האחרון האריך בית המשפט את מעצרו של תורג'מן, סגן ראש עיריית ירושלים, החשוד בשוחד, עד היום (ב'). חשוד נוסף, היזם משה הבא שנחקר בפרשת אריה דרעי, שוחרר בשבוע שעבר למעצר-בית. 

מעבר מחקירה סמויה לגלויה

לפי מידע שבידי "גלובס", במרכז החקירה עומד חשד להעברת שוחד סביב פרויקט השימור של בית הדואר בירושלים. לפי החשד, היזמים שנעצרו ביקשו לזכות במכרז לשיפוץ הבניין, כאשר אחד מהם היה הבעלים של הבניין. לפי החשד, תורג'מן פעל לטובתו, ובתמורה, כאמור, הובטחו לו טובות הנאה מאותו יזם ומשותפיו.

עם מעצרם של החשודים נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם, וכן מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת.

פרשת החשד לשחיתות סביב שיפוץ בית הדואר הישן בירושלים נחשפה ב-2016 בגלי צה"ל. המשטרה מסרה כי נוכח ראיות שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות בפרשה, היא פתחה בשלב הגלוי של החקירה, בתום תקופה שבמהלכה התבצעה פעילות סמויה. החקירה מנוהלת על-ידי המשטרה, בשיתוף עם יחידת חקירות מס הכנסה תל-אביב ברשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.