רכישת פעילות המדיה הזניקה את הכנסות אפליי ל-27 מיליון ש'

אפליי של נועם לניר חתכה הפסדים ב-2017 לאחר שמכרה את זכויותיה באפליקציה קיבו ■ החברה ממשיכה לפתח מיזם חדש להפצת מטבעות דיגיטליים

נועם לניר / צילום: יוסי כהן
נועם לניר / צילום: יוסי כהן

חברת אפליי טכנולוגיות מובייל פרסמה ביום שני את דוחותיה הכספיים לשנת 2017, על פיהם הצליחה להגדיל את הכנסותיה השנתיות לכ-27.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-630 אלף שקל בלבד ב-2016. גם עלות המכר של אפליי  גדלה בשנה שעברה - והגיעה לסכום של כ-22.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-518 אלף שקל בלבד ב-2016.

עם זאת, פעילותה של אפליי, העוסקת בפיתוח ערוצי שיווק והפצה של אפליקציות סלולריות, נותרה הפסדית גם בשנה החולפת. החברה מדווחת כי ההפסד התפעולי שלה ב-2017 הסתכם בכ-1.5 מיליון שקל - ובכך הצטמצם בכ-52% בהשוואה להפסד של כ-3.1 מיליון שקל ב-2016. ההפסד השנתי הכולל של אפליי ירד ל-618 אלף שקל, בהשוואה לכ-13 מיליון שקל ב-2016.

על פי החברה, "השינוי בהכנסות ובעלות המכר נובע מגידול בהיקף הפעילות של הקבוצה, בין היתר, לאור פעילותה של החברה הבת טוטליק, שהתחילה בינואר 2017, ורכישת פעילות המדיה במאי 2017". אפליי מחזיקה ב-70% מטוטליק, לצד שותפתה ס.ד.ק מדיה המחזיקה ב-30%. קובי דן, הבעלים של חברת ס.ד.ק, מכהן כמנכ"ל טוטליק. כמו כן, ציינה אפליי בדוח השנתי כי "השינוי החיובי בתוצאות הפעילות נובע בעיקר מהגידול בפעילות החברה".

כפי שפרסמנו ב״גלובס״ השבוע, בעל השליטה באפליי נועם לניר, נכנס לרשימת 40 בעלי השכר הגבוה ב-2017 בחברות הנסחרות בבורסת תל אביב. לניר קיבל בשנה שעברה שכר בעלות של 540 אלף שקל מחברת תוכנת התרגום בבילון, שגם היא נמצאת בשליטתו ושבה הוא מכהן כיו"ר בהיקף משרה של 30%, ועוד 240 אלף שקל מחברת אפליי, שגם בה הוא מכהן כיו"ר בהיקף משרה דומה (33%). עלות שכרו של אורון צל, מנכ״ל אפליי, הסתכמה בשנה שעברה ב-867 אלף שקל.

אפליי מזכירה בדוחותיה כי "במאי 2017 התקשרה החברה, באמצעות טוטליק, בהסכם לרכישת פעילות בתחום פתרונות פרסום וטכנולוגיה דיגיטליים חוצי ערוצים המיועדים למפרסמים ולבעלי תוכן, שבמסגרתו תרכוש טוטליק את הפעילות המועברת באמצעות הלוואת בעלים שהעמידה החברה לטוטליק, והוחזרה מרווחי טוטליק במהלך 2017".

נוסף על כך, אפליי מציינת כי "התקשרה בהסכם עקרונות מחייב להקמת מיזם המטבעות הדיגיטליים, באמצעות תאגיד ייעודי לפיתוח פלטפורמה לשיווק, הפצה והפניית לקוחות למערכות מסחר ולפלטפורמות בתחום הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים", כפי שהחברה דיווחה בדצמבר. אפליי מוסיפה כי "נכון למועד דוח זה, מיזם המטבעות הדיגיטליים נמצא בהקמה".

הדיווח של אפליי ב-17 בדצמבר על מיזם הבלוקצ׳יין הזניק את מניית החברה באותו יום בכ-250% לרמת שיא חריגה, אבל בארבעת הימים שבאו מיד לאחר מכן היא צנחה בחדות בעשרות אחוזים. מתחילת 2018 ירדה המניה בכ-14%, והחברה נסחרת כיום בבורסה לפי שווי שוק של כ-50 מיליון שקל.

באוגוסט האחרון מכרה אפליי לחברת StartApp את כל זכויותיה באפליקציית המקלדת הממותגת קיבו (Kibo). האפליקציה פותחה בשנים 2016-2014 במסגרת חברת קיבו, שבה אפליי היתה שותפה עם חברת וויטסמוק ועם איש העסקים פיני זהבי. ואולם קיבו לא עמדה בציפיות, ובשלוש שנות פעילותה הציגה הפסד מצטבר של יותר מ-11 מיליון דולר, ללא הכנסות מהותיות.

בדוח לשנת 2017 מציינת אפליי כי "החל במחצית השנייה של 2016 קיבו החלה בנקיטת צעדי התייעלות, הכוללים צמצום משמעותי בכוח האדם. כתוצאה מהשלמת צעדי ההתייעלות חדלה קיבו להשפיע באופן מהותי על תוצאות אפליי במהלך תקופת הדוח. לאור זאת, ביצעה אפליי הפחתה מלאה של השתתפותה בהפסדי קיבו במהלך המחצית הראשונה של 2017".

בצפי להתפתחות בשנה הקרובה, מציינת אפליי כי "במהלך 2018 מתכוונת הקבוצה לפעול להמשך ביסוס והרחבת פעילותה בתחום פעילות השיווק, מיתוג והפצה דיגיטליים, לרבות באמצעות גידול בהיקף ההפצה והשיווק וכניסה לפלטפורמות נוספות (דוגמת פרסום ב-VR, טלוויזיות חכמות וכדומה). כמו כן, בכוונת הקבוצה להמשיך ולפתח את פעילותה במסגרת פלטפורמות הפצה בתחום הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים, כך שתפעל, בין היתר, בסינרגיה עם מערך השיווק וההפצה של הקבוצה בתחום המדיה והשיווק באינטרנט".

תוצאות כספיות של אפליי טכנולוגיות
 תוצאות כספיות של אפליי טכנולוגיות