שחקן מעוף: אין הפתעות, מגמת העלייה נגמרה לבלי שוב

הפעם קוראים לזה מלחמת סחר עם סין אבל זה קשקוש מוחלט ■ וול סטריט הגיעה לרמות מחיר מופרכות, בדגש על המניות הטכנולוגיות, שאינן מזמינות רכישה של גופים מוסדיים ■ המפולת עוד רגע כאן - סטיית התקן למרות סופ"ש אלים בסה"כ עומדת על 25%

מניות (2) / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מניות (2) / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בסקירה האחרונה הערכנו כי פנינו לירידה, והצענו במדד 1506 לכוון לסביבות 1500 ומטה עם טווח הגנה רחב יחסית. מלבד הירידה בראשון והפתיחה בשני צמוד לרמה זו, למעשה בכל אחד מהימים עד הפקיעה ניתן היה לסגור ברווח כשהתנועה הגיעה כמובן לאחר הפקיעה השבועית.

לעוקבים אחר הסקירות השבועיות אין שמץ של הפתעה במהלך השלילי הנוכחי. לפני למעלה מחודש, עם גל הירידה הראשון בניו יורק, הכרזנו כי מגמת העלייה נגמרה לבלי שוב ופנינו לגלישה מטה. הנאסד"ק עוד הספיק לתקן ולרשום שבריר שיא, אך מאז אנו רואים סגירות שבועיות שלא נראו מזה שנתיים ויותר.

הפעם קוראים לזה מלחמת סחר עם סין אבל זה קשקוש מוחלט. וול סטריט הגיעה לרמות מחיר מופרכות, בדגש על המניות הטכנולוגיות, שאינן מזמינות רכישה של גופים מוסדיים. הציבור עוד רוכש בדגש על קרנות אבל כשהאג"ח האמריקני מתקרב כל שבוע ל-3% אין באמת למשקיע סולידי מה לחפש בשוק המניות. הוסיפו לכך יו"ר פד ניצי כשזה מגיע להעלאות ריבית וסביבה כלכלית שהיא באמת מפתיעה לטובה ומזמינה עלייה באינפלציה, וקיבלנו אפס יכולת להתקדם בניו יורק.

באותה נשימה לא נכון לומר כי המפולת עוד רגע כאן. סטיית התקן למרות סופ"ש אלים בסה"כ עומדת על 25%. נזכיר כי בסיבוב הקודם בו נפלו המדדים בשיעור דומה כבר זינקנו ל 40% ולכן בטווח המיידי אין כאן פוטנציאל נפילה אלים אלא המשך ירידה, ואז עצירה או תיקון קל מעלה. במלים אחרות הסיכום החודשי יהיה שלילי אבל יהיו גם שבועות של יציבות.

כרגיל, וכמדי סקירה נציין גם הפעם כי המצב בת"א שונה. כשמאבדים ביום 40 נקודות וחוזרים חצי שנה אחורה לתשואה שהיא למעשה מלפני 5 שנים קצה נפשו של הציבור. אפשר להבין ציבור סבלני בארה"ב שגמע 300% עליה ולא מתרגש מירידה של 10%. אי אפשר לצפות מציבור מקומי שמדשדש כבר שנים ארוכות, רואה זחילה איטית מעלה וחזרה אחורה ביומיים או לכל היותר בשבוע, להתאזר בסבלנות. המשמעות היא שאם ניו יורק לא תתקן מעלה, וכאמור ריבאונד אפשרי אבל מוגבל ביותר (אם בכלל) אזי רמת 1400 - 1410 היא הטווח המיידי.

מכאן שאנו לא רואים להסתכן בשבוע תנודתי אלא לנצל את המדד הנוכחי (1431) לביצוע של אוכף 1420: כתיבת PUT 1420 מרץ; כתיבת CALL 1420 מרץ; קנית PUT 1380 אפריל; קנית CALL 1460 אפריל. ירידה קלה לכיוון 1425 ואנו כבר ברווח משמעותי וגם עליה בואכה רמת 1440 התואמת אפשרות תיקון מתון ולא אלים עודנה מניבה רווח ניכר.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים