חיות בהשבעת השופטים: עלינו לנהוג משנה זהירות בכל מעשינו

בנאומה בטקס השבעת השופטים החדשים בבית הנשיא, נשיאת העליון התייחסה לבדיקה המשמעתית בעניין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ואמרה: "ההתנהלות של כל אחת ואחד מאיתנו מקרינה על המערכת כולה ועל אמון הציבור בה" • 10 שופטים ורשמת אחת הצהירו היום אמונים בפני נשיא המדינה

אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל
אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל

"ההתנהלות של כל אחת ואחד מאיתנו מקרינה על המערכת כולה ועל אמון הציבור בה. על כן, גם מטעם זה חשוב שננהג משנה זהירות בכל מעשינו" - כך אמרה היום (ג') נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, במסגרת דברים שנשאה בטקס השבעת השופטים החדשים בבית הנשיא.

דבריה של הנשיאה נאמרים במקביל לבדיקה המשמעתית המתבצעת בימים אלה לשופטת רונית פוזננסקי-כץ, בעקבות פרשת המסרונים בין השופטת לתובע בפרשת בזק.

"אני סבורה כי אמינותה וחוסנה של על מערכת ראוי שתיבחן על-פי האופן שבו היא מטפלת בתקלות וליקויים כאלה. לכן וככל שהדבר נוגע למערכת שלנו, מחובתנו לדאוג לכך שהיא תפעל בשקיפות, באחריות ובנחישות כדי לתקן את הטעון תיקון", הוסיפה חיות. 

שופט העליון עופר גרוסקופף בהשבעה לבית המשפט העליון / צילום: שלומי יוסף
 שופט העליון עופר גרוסקופף בהשבעה לבית המשפט העליון / צילום: שלומי יוסף

10 שופטים ורשמת אחת הצהירו היום אמונים בפני נשיא המדינה, ובהם שופט העליון החדש, עופר גרוסקופף, ונשיאת בית הדין הארצי לעבודה החדשה, השופטת ורדה וירט-לבנה. בטקס נערכה גם פרידה מנשיא בית הדין הארצי לעבודה היוצא, השופט יגאל פליטמן.

חיות אף מנתה בדבריה מספר נתונים סטטיסטיים אודות היקף העבודה המצפה לשופטים החדשים: 726 שופטים ורשמים נדרשים לטפל בכ-850,000 תיקים מדי שנה. "במובן זה ישראל היא אחת השיאניות העולמיות בכמות ההתדיינויות המשפטיות לנפש, והיקף זה מחייב אותנו כמערכת משפט לתור כל העת אחר דרכים לייעל ולשפר את השירות הניתן לציבור על-ידנו". 

השבעת השופטים החדשים / צילום: שלומי יוסף
 השבעת השופטים החדשים / צילום: שלומי יוסף