המדינה מבקשת ארכה נוספת בעתירה נגד עובדי חברת החשמל

טוענת כי בשל מחלת ראש הממשלה נתניהו היא לא יכולה לגבש את עמדתה על הרפורמה במשק החשמל

חברת חשמל / צילום: שאטרסטוק
חברת חשמל / צילום: שאטרסטוק

המדינה הגישה היום (ד') הודעת עדכון לבג"ץ בעתירה נגד ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות. לפי ההודעה, המדינה מבקשת אורכה נוספת, שנייה במספר, עד התאריך 10.04.2018, זאת בשל מחלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והצורך בהתייעצות נוספת הנדרשת כדי לגבש את עמדתה בנוגע לרפורמה במשק החשמל.

"נוכח מחלתו של ראש הממשלה ולאור שיחות שהתקיימו בנושא התברר כי נדרשת שהות קצרה נוספת על מנת לאפשר השלמת ההתייעצות עם גורמים הרלוונטיים, לרבות שר האוצר, שר האנרגיה והיועץ המשפטי למשלה לצורך גיבוש העמדה. בנסיבות אלה ונוכח חופש חג הפסח, בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע כי הודעת עדכון מטעם המדינה תוגש עד ליום 10.04.2018", נכתב בבקשת העדכון.

כזכור, המדינה הייתה אמורה להגיש את עמדתה היום בשאלה אם יש מקום להמשיך בעתירה למרות שהושגו כבר הסכמות עם ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות על רפורמה בחברה.

מוקדם יותר משרד האנרגיה התייצב לצד עמדת ראש הממשלה במחלוקת בינו לבין שר האוצר על משיכת העתירה לבג"ץ נגד ועד עובדי חברת החשמל ו ההסתדרות . במייל ששלח אמש מנכ"ל משרדו אודי אדירי נכתב כי "עמדת ההסתדרות כי היא מסרבת לנהל מו"מ או הדברות בנושא הרפורמה (בחברת החשמל) אינה מתקבלת על הדעת".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי המשך העתירה יביא לביטול הסוכם על הרפורמה ושר האוצר משה כחלון תומך בו. לעומת זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש להמשיך בעתירה, תוך הסתמכות על הערכתו של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט כי למדינה יש סיכוי טוב לקבל פסק-דין עקרוני לטובתה, שיגביל את זכות השביתה של ועדי עובדים.