חודש אחרי ההתייקרות: מחירי הסיגריות של פיליפ מוריס יורדים

חודש אחרי שהחברה הודיעה על העלאת מחירים של סיגריות וטבק לגלגול, החליטה פיליפ מוריס לחזור בה • המשמעות: הוזלה של סיגריות וטבק לגלגול מתוצרת החברה

חודש אחרי העלאת המחירים - מחירי הסיגריות של פיליפ מוריס יורדים: חודש אחרי שהחברה הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים של סיגריות וטבק לגלגול, החליטה פיליפ מוריס לחזור בה מהכוונה להעלות את המחירים לציבור המעשנים.

המשמעות היא הוזלה: כך, טבק לגלגול של מרלבורו ירד ב-7 שקלים אחרי עליה של 2 שקלים לפני חודש. מחירי סיגריות LM ונקסט ירדו בשקל (הם לא עלו במחירון הקודם) ומחיר LM loft ירד כעת ב-2 שקלים אחרי שעלה בשקל לפני כחודש. 

נזכיר כי בתחילת חודש מארס קיבלו הקמעונאים הודעה על התייקרות מיידית במחירי הסיגריות של החברה. הנימוק שסיפקה החברה אז היה "שיקולים מסחריים" - זהו הנימוק שמספקת החברה גם היום לאור הזולת המחירים בטווח זמן קצר כלכך. "הוזלת מחירם של חלק מהמותגים נבע משיקולים מסחריים של החברה".

המחיר לחפיסת סיגריות מרלבורו גולד או מרלבורו אדום עומד היום על כ-35-36 שקל (לפי אתר מייסופמרקט). פאקט המכיל 10 חפיסות עולה 350 שקל. חפיסת פרלמנט עולה כ-38.50 שקל נכון להיום. טבק לגלגול (נקסט) עולה כ-42.50 שקל.

בכל הנוגע לסיגריות, פיליפ מוריס מחזיקה בכ-58% מפעילות מותגי הטבק. אחריה ממוקמות גלוברנדס, המחזיקה ב-31.5%; ודובק, המחזיקה ב-10.4%. היקף השוק נכון ל-2017 מוערך ב-5.8 מיליארד סיגריות ("סטיקים").

נתח השוק בטבק לגלגול - קטגוריה שתופסת תאוצה עם השנים - מציגים תמונה שונה: לדובק יש נתח של 39% מהשוק, לפיליפ מוריס - נתח של כ-33%, ולגלוברנדס - נתח של 27.5%. גודל השוק מוערך ב-760 טון (לשנת 2017).

על מוצרי הטבק מוטל מס בלו המכניס למדינה כ-6 מיליארד שקל בשנה - יותר מ-80% מחיר הסיגריות משקף מס שמועבר למדינה, 65.5% מס בלו ו-17% מע"מ.

עוד נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון אושר החוק לאיסור פרסום מוצרי טבק וסיגריות.