מתקרב לפורמולה 1? רוי ניסני חתם בקבוצת פורמולה 2

קבוצת קמפוס הספרדית החתימה את הנהג הישראלי לעונת 2018 שתיפתח בעוד שבוע בבחריין • מחזיק בסעיף שחרור לפורמולה 1

רוי ניסני / צילום: Malcom Griffiths/FIA Formula 2
רוי ניסני / צילום: Malcom Griffiths/FIA Formula 2

נהג המירוצים הישראלי רוי ניסני ממשיך במסע שלו לכיוון הופעה אפשרית בפורמולה 1. היום (ה') הודיעה קבוצת קמפוס הספרדית, שמתחרה בסבב הפורמולה 2, על החתמתו של ניסני לעונת 2018. פתיחת העונה תהיה בשבוע הבא במירוץ בחריין.

פורמולה 2 הוכרזה בשנה שעברה על ידי ההתאחדות העולמית לספורט מוטרי כאליפות הרשמית בקטגוריה, הסבב צמוד למרוצי הפורמולה 1 באותם סופי שבוע וכולל 24 מרוצים ב-12 מדינות: בחריין, אזרבייג'אן, ספרד, מונקו, צרפת, אוסטריה, בריטניה, הונגריה, בלגיה, איטליה, רוסיה ואבו דאבי.

ניסני, 23, סיים שתי עונות מוצלחת באליפות העולם של פורמולה 3.5 ליטר, שבהם השיג 13 פודיומים ודורג בסיום העונה במקום הרביעי (2016) והחמישי (2017) בדרוג הנהגים העולמי. בפורמולה 2 יתחרו העונה עשר קבוצות ועשרים נהגים, ביניהם עשרה נהגים השייכים לקבוצות פורמולה 1 כנהגי מבחן או נהגי עתודה.

תקציבי הקבוצות בפורמולה 2 נעים בין 5-12 מיליון אירו לקבוצה. על פי הערכות, שכרו של ניסני יעמוד העונה על כ-150 אלף אירו. שלושת הספונסרים הראשיים של קמפוס הם צמיגי פירלי, חברת השכרת הרכב גולד-קאר וחברת הטכנולוגיה vexatec.

העונה תיפתח בסוף השבוע של ה-6 באפריל במסלול בבחריין. מאז 2014 ניסני נמצא במעקב צמוד של קבוצת הפורמולה 1 סאובר, שאיתה התאמן בעבר ובמהלך העונה הקרובה צפוי ניסני להתאמן שוב עם הקבוצה, כשבחוזהו עם קבוצת קמפוס יש סעיף שחרור לקבוצת פורמולה 1.

ניסני: "אני מוכן לאתגר החדש שניצב בפני. זו תהייה עונה מעניינת. למרות השוני הרב מהמכונית שבה נהגתי בשלוש העונות האחרונות, אצטרך להסתגל לסגנון הנהיגה החדש בזמן קצר. אשאף לעשות את המקסימום על המסלול".