שחקן מעו"ף: מדד הבנקים בועתי, והמניות מאבדות מומנטום

מניות הבנקים "חיות" מהציבור הרוכש המוכר והלכאורה יציב • היות ואנו רואים פדיונות בשבוע החולף ומצפים להמשך דליפה בקרנות הנאמנות ובתעודות הסל, יש להבין כי ימי הזינוק מעלה במדד הבנקים תמו, ואנו עתידים אף לראות תשואת חסר ביחס למעוף

סניף בנק הפועלים בגבעה הצרפתית בירושלים/ צילום: אוריה תדמור
סניף בנק הפועלים בגבעה הצרפתית בירושלים/ צילום: אוריה תדמור

בסקירה האחרונה מלפני שבוע כינינו את מלחמת הסחר עם סין קשקוש מוחלט. אמנם האווירה הכללית בתקשורת העולמית הייתה כאוטית אלא שהכותרות המאיימות מתחלפות כל שבוע, ואילו אנו בוחנים התמונה בכלים מתמטיים - כל עוד הסטייה בעינה עומדת גם באופציות הרחוקות, העקום לא מבצע תנועה ובכלל המחזורים שומרים על יציבות אין ממש צפי לתנועה דרמטית. כיוון שזהו המצב הצענו אסטרטגיה המניחה דשדוש מוחלט ביחס למדד (1431) ולמעשה מדי יום ביומו, לרבות בפקיעה, ניתן היה לקחת רווח משמעותי.

השבוע בת"א נפתח עם עלייה נאה במדד (כעת 1444) על רקע העליות בוול סטריט. העניין הוא שבין העליות שם ובין העלייה כאן אין שום קשר. זו לא מלחמת הסחר שהסתיימה והתפוגגה אלא אך ורק תשואת אג"ח 10 שנים בארה"ב שממשיכה לצנוח לרמת 2.74. לפני שבועיים עוד היו חששות שהנה מגיעה חציית רף ה 3% אך מרגע שזה נעלם וקיבלנו תיקון מטה הסבירות למפולת ירדה פלאים. זה לא אומר עלייה, ועודנו מעריכים ירידה מתונה בסיכום שבועי בשל מכפילי הרווח הקיצוניים אבל זה בהחלט משרה תקווה עבור הציבור האמריקאי שנרתע למשך 8 ימי מסחר רצופים וחזר ביומיים המסחר האחרונים בניו-יורק.

להבדיל, העלייה בת"א היא כבר עניין אחר. פער ארביטראז' חיובי מספק תמיכה אבל מפספס את הנפילה הצפויה בשער הדולר עם חידוש המסחר, להערכתנו לסביבות 3.48 ואולי אף נמוך יותר. אז היום (אולי) נעלה בשל פער הדואליות אבל מחר הן כבר יכבידו על המעוף. יתרה מכך, מי שהיוו עוגן דרמטי לשוק הן מניות הבנקים, שלדעתנו זהו המדד הבועתי כיום בשוק המקומי, הולכות ומאבדות מומנטום. מניות אלו "חיות" מהציבור הרוכש המוכר והלכאורה יציב מבלי להיכנס לעובי הקורה, אך היות ואנו רואים פדיונות בשבוע החולף ומצפים להמשך דליפה בקרנות הנאמנות ובתעודות הסל, יש להבין כי ימי הזינוק מעלה במדד הבנקים תמו, ואנו עתידים אף לראות תשואת חסר ביחס למעוף.

כיוון שזהו המצב המקומי, עלינו לנצל העלייה הנוכחית ולהניח כי היא רק אורחת לרגע. מנגד, אין מקום לבצע אסטרטגיה המניחה ירידה דרמטית, ולכן אנו מציעים במדד הנוכחי (1444) לבצע אסטרטגיה המניחה ירידה מתונה: קניית PUT 1430 אפריל; כתיבת 2 יחידות PUT 1430 שבועי; קניית PUT 1400 שבועי. היה ונקבל הירידה אותה אנו מעריכים, סביבות 1435 הרי שמדובר בסגירה מושלמת ללא המתנה אך גם עמידה במקום תניב רווח משמעותי, שכן הפרמיה באופציות השבועיות לא מבוטלת בשל העלייה בסטייה בימים האחרונים.

■ אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.