בר רפאלי תתייצב בביהמ"ש לאחר שלא מילאה אחר צו שיפוטי

לאחר שהדוגמנית ואמה לא צייתו לצו בית המשפט למסור למדינה את פרטי חשבון הבנק של בר רפאלי בחו"ל, השופט איתי הרמלין חייב את רפאלי ואמה להתייצב מחר לדיון בעצמן

בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף
בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף

מחר (ב') בשעה 14:30 צפוי להיערך דיון בבית משפט השלום בתל-אביב, באולמו של השופט איתי הרמלין, בו נדרשות להתייצב, לפי הוראת בית המשפט עצמו, ציפי רפאלי ובתה, הדוגמנית הבינלאומית בר רפאלי.

הנושא שיעמוד במרכז הדיון הוא בקשת הפרקליטות מבית המשפט לאכוף על המשיבות (ציפי ובר רפאלי) לציית לצווים שניתנו כבר בתאריך 5.4.2016 על-ידי בית משפט השלום (השופטת אפרת בוסני) לפי סעיף 43 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפושים).

במסגרת הצווים, אשר ניתנו כאמור לפני כשנתיים, נדרשו המשיבות להציג ולמסור לחוקרי רשות המסים פרטים ומסמכים אודות חשבונות בנק שהתנהלו או מתנהלים בחו"ל בבנקים UBS, קרדיט סוויס ו-Bank Of Cyprus.

בבקשה שהוגשה בעניינן של השתיים על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) עוד בחודש אוקטובר 2017, ביקשה הפרקליטות בשם חוקרי רשות המסים לקבל מהמשיבות מסמכים נוספים, הרלוונטיים לחקירה והנוגעים לחלק מחשבונות הבנק הנ"ל.

בבקשת הפרקליטות מצוין כי מאז הומצאו הצווים לבאי-כוח המשיבות, חוקרי רשות המסים פנו ושבו ופנו למשיבות באמצעות באי-כוחן, בבקשה לקבל את החומרים אותן מחויבות המשיבות להעביר לרשות המסים בהתאם לצווים שניתנו על-ידי בית המשפט.

עוד מצוין בבקשת הפרקליטות כי עד היום לא רק שהמסמכים לא הועברו לידיהם, אלא שהמשיבות או באי-כוחן לא העבירו אסמכתאות כלשהן המעידות כי פנו בכלל לבנקים הזרים בבקשה לקבל חומרים אלה. לפי באי-כוח המדינה, המשיבות מערימות קשיים על קבלת המסמכים, בכך שאינן פונות בעצמן לבנקים הזרים לצורך קבלת המידע, אלא שולחות את בא-כוחן, לו מסרבים הבנקים להעביר מסמכים, בהיותו צד שלישי לחשבון המשיבות.

לאור העובדה שרפאלי ואמה לא צייתו לצו בית המשפט, קבע השופט הרמלין דיון נוסף בפניו, תוך שהוא מחייב את המשיבות להתייצב בעצמן לדיון שנקבע.

החשד: רפאלי העלימה מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

במהלך חודש אוגוסט 2017 "התפוצצה" פרשת המסים בה מעורבת הדוגמנית המפורסמת. לפי החשד, החוזים לדירות מגוריה של רפאלי נחתמו עם אחיה ואמה, כדי להסתיר את העובדה שהיא מתגוררת בארץ; וכך העלימה הדוגמנית את המס המחויב לכאורה על הכנסותיה באותן שנים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

בנוסף, רפאלי ואמה נחשדות בקבלת "הטבות סלב" בגין מגורים, שימוש במכוניות ו"הנחות סלב" בשווי של יותר ממיליון שקל, שלא דווחו כהכנסה על-ידן. על-פי פקודת מס הכנסה, תושב ישראל מחויב במס הכנסה על הכנסות שהפיק בכל העולם; ואילו תושב חוץ מחויב בהכנסות רק על הכנסות שהפיק בישראל.

הגדרת התושבות בפקודת מס הכנסה נעשית על-פי חזקה של מספר הימים שבהם האיש נמצא בישראל וכן על-ידי מבחן מהותי של "מרכז החיים", הבוחן את הקשרים ואת מרב הזיקות של אותו אדם לישראל, לרבות החזקת דירה ורכב, בני משפחה, זיקות כלכליות ועוד.