הרפורמה בחברת החשמל: נתניהו יוותר על העתירה לבג"ץ

בעקבות לחצים כבדים מצד כחלון נתניהו הסכים למשוך את העתירה • שר האוצר גרס כי הממשלה תפעל בחוסר תום-לב אם תמשיך בעתירה לבג"ץ נגד ההסתדרות וועד עובדי חברת החשמל למרות השגת הסכם עם אותם גורמים לרפורמה בחברה

נתניהו, כחלון וכ"ץ בישיבת ממשלה / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
נתניהו, כחלון וכ"ץ בישיבת ממשלה / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

נתניהו מצמץ ראשון: המדינה תסכים למשוך את העתירה לבג"ץ נגד ועד עובדי חברת החשמל במקרה שיושג הסכם סופי על רפורמה בחברה.

בהודעה שפרסם היום (ג') משרד האוצר, נאמר כי בסיכום שאליו הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר האנרגיה יובל שטייניץ וכן הגורמים המקצועיים בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, באשר לרפורמה בחברת החשמל, הוחלט כי במקרה שב-45 יום הקרובים יבשיל המשא-ומתן המתקדם עם ההסתדרות בנוגע להשלכות הרפורמה על העובדים לכדי הסכמים קיבוציים, ויבוטל פסק הדין הארצי של בית הדין לעבודה בעניין חברת החשמל, תתייתר העתירה לבג"ץ, והמדינה תשמור את כל טענותיה.

מדובר למעשה בקבלת עמדתו של שר האוצר משה כחלון, שהיה מתואם בנושא עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. כחלון גרס כי הממשלה תפעל בחוסר תום-לב אם תמשיך בעתירה לבג"ץ נגד ההסתדרות וועד עובדי חברת החשמל למרות השגת הסכם עם אותם גורמים לרפורמה בחברה.

בנוסף, כחלון הבהיר כי אם העתירה לא תימשך, הדבר יוביל לפיצוץ סיכומים עם ההסתדרות בנושאים אחרים, וכתוצאה מכך הממשלה תצטרך למצוא מקורות תקציביים חדשים בהיקף של 2 מיליארד שקל לתקציב 2019.

מנגד נתניהו גרס כי יש להעדיף ללכת עד הסוף בעתירה, לאור הסיכוי להשיג פסק דין עקרוני של בג"ץ שיגביל את זכות השביתה.

הפשרה הושגה בעקבות מאמצי תיווך של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.