עידן עופר ואודי אנג'ל ממשיכים במימושים: מוכרים מניות קנון

הפצת המניות, המתבצעת ע"י בית ההשקעות אי.בי.אי וחברת החיתום פועלים אי.בי.אי, נעשית במחיר נמוך בכ-6% לעומת מחיר הסגירה של המניה אתמול

עידן עופר, בעל השליטה בחברת קנון, מנצל את העלייה במניה בשנה האחרונה (כ-130% עד לתחילת המסחר היום) ומוכר מניות החברה שבבעלותו בהיקף של כ-200-250 מיליון שקל בעסקאות מחוץ לבורסה.

הפצת המניות, המתבצעת על-ידי בית ההשקעות אי.בי.אי וחברת החיתום פועלים אי.בי.אי, נעשית במחיר נמוך בכ-6% לעומת מחיר הסגירה של המניה אתמול (ג'). 

בתגובה רושמת מניית קנון ירידה של 6.5%, ושוויה של החברה בבורסה מצטמק לכ-3 מיליארד שקל.

בעקבות ההפצה צפוי חלקו של עופר, המחזיק בקנון באמצעות חברת אנסוניה הפרטית ובאמצעות חברת אקס.טי הולדינגס (בה הוא מחזיק ביחד עם איש העסקים אודי אנג'ל בחלקים שווים) , לכ-60% מההון לרמה ואודי אנג'ל יוותר עם החזקה של 3.5%-4% מההון ( אקס.טי הולדינגס החזיקה לפני ההפצה ב-11.3% מההון של קנון).

המימוש הנוכחי מצטרף למהלך מכירה אחר שביצעו עופר ואנג'ל לפני כשבועיים, אז מכרה אקס.טי הולדינגס את מלוא החזקתה (2.25%) במניות החברה לישראל, בתמורה ל-114.5 מיליון שקל. גם אז ביצע את ההפצה בית ההשקעות אי.בי.אי.

את שנת 2017 סיימה קנון עם רווח נקי של 237 מיליון דולר, לאחר שהפסידה 412 מיליון דולר ב-2016. לרווחיות בשנה החולפת הייתה אחראית העסקה למכירת פעילות תחנות הכוח באמריקה הלטינית ובאיים הקאריביים, שהניבה לקנון רווח אחרי מס של 397 מיליון דולר.

בעקבות המעבר לרווחיות גדל ההון העצמי של קנון ל-983 מיליון דולר נכון לסוף 2017, לעומת 681 מיליון בסוף 2016. עם זאת, בדוחות 2017 טרם באה לידי ביטוי עסקת ענק נוספת, במסגרתה היא מכרה בינואר האחרון 26% ממניות חברת קורוס הסינית תמורת 268 מיליון דולר.

קנון ושותפתה הסינית צ'רי השלימו בינואר האחרון מהלך אסטרטגי להכנסת משקיע רב עוצמה לחברת ייצור המכוניות קורוס, שהקימו בעשור שעבר בסין. במסגרת העסקה רכשה קבוצת באוננג הסינית 51% ממניות קורוס מידי קנון וצ'רי (26% ו-25%, בהתאמה) תמורת 526 מיליון דולר, ובמקביל הזרימה לקורוס עוד 526 מיליון דולר לחיזוק הונה העצמי.

במקביל קיבלו השותפות אופציות למכירת יתרת החזקותיהן בקורוס לבאוננג. קנון, שנותרה עם החזקה של 24% בקורוס, קיבלה אופציה למכור מחצית ממניות אלה ב-3 השנים הקרובות תמורת 248 מיליון דולר, וכן אופציה נוספת למכור את כלל המניות תמורת 495 מיליון דולר, בתקופה שבין ינואר 2021 לאפריל 2023.

בזכות שתי עסקאות הענק, ביצעה קנון בחודש שעבר מהלך של הפחתת הון, במסגרתו חילקה 665 מיליון דולר לבעלי מניותיה בדרך של הפחתת הון. את עיקר הסכום קיבל עידן עופר. 

מחברת אקס.טי נמסר: "על רקע השינויים החיוביים המסתמנים בחודשים האחרונים בענף הספנות הבינלאומי ומתוך רצון להמשיך ולהתמקד בפיתוח והרחבת עסקי הספנות, החליט יו"ר אקס.טי הולדינגס, אודי אנג'ל, למכור מניות קנון הולדינגס המוחזקות על ידי אקס.טי. באופן ישיר".