מונדיאל 2018: תאגיד השידור מכר 9 משחקים לערוץ הספורט

לאחר שמכרז שהוציאו בשידור הציבורי בו הוצב מחיר מינימום של 3.2 מיליון שקל נסגר ללא הצעות, נחתמה עסקה עם ערוץ הספורט, שעפ"י הערכות בשוק היקפה עומד על 1.5 מיליון שקל • כל המשחקים שיועברו ב"כאן 11" ישודרו באיכות 4K

לוגו של המונדיאל
לוגו של המונדיאל

תאגיד השידור הציבורי "כאן" מכר תשעה ממשחקי מונדיאל 2018, שייערך ביוני השנה ברוסיה, לערוץ הספורט של RGE.

התאגיד מחזיק בזכויות לכל 64 משחקי המונדיאל, אותם הוא רכש ב-6.3 מיליון אירו (כ-26.5 מיליון שקל), כשחלק מהסכום שולם עוד על-ידי רשות השידור שאותה ירש התאגיד. בתאגיד "כאן" התחייבו כי ישדרו לפחות 46 מתוך המשחקים, ובמקביל ניסו למכור את זכויות השידור לחלק מהמשחקים הנוספים כדי לחסוך בעלויות.

ניסיונות אלה לא הניבו עד כה הצלחה גדולה, לאחר שבמכרז הראשון נמכרו רק שני משחקים לקשת 12, אחד משלב הבתים ואחד משלב שמינית הגמר (מחיר המינימום לשני המשחקים יחד עמד על מיליון שקל, ועל-פי הערכות בשוק זה בקירוב הסכום ששולם).

בהמשך הוצעה חבילה של 9 משחקים במחיר מינימום של 3.2 מיליון שקל, במכרז שהיה פתוח גם לגופים שאינם משדרים בערוצים הפתוחים. מכרז זה נסגר מבלי שאף ערוץ או גוף שידור הגיש הצעה, אך בתאגיד המשיכו לנהל משא-ומתן עם הגופים, ואלה נדרשו להעביר בשבוע שעבר את ההצעה הסופית והגבוהה ביותר שלהם. על-פי הערכות בשוק, ערוץ הספורט, שזכה כאמור בהליך זה, הציע לשלם עבור תשעת המשחקים כ-1.5 מיליון שקל - כלומר, סכום נמוך משמעותית מזה שנדרש עבור המשחקים בתחילה.

מדובר במשחק אחד מסיבוב המשחקים השני בשלב הבתים (פרו-דנמרק) ועוד 8 משחקים מסיבוב המשחקים השלישי שבו על-פי הנוהג משוחקים שני משחקים במקביל. על-פי לוח המשחקים, ניתן לראות כי לפחות על הנייר המשחקים שנמכרו הם המשחקים הפחות אטרקטיביים מבין משחקי הסיבוב השלישי, ולא כוללים נבחרות גדולות ופופולריות בישראל כמו אנגליה, ברזיל, ארגנטינה וגרמניה. ערוץ הספורט רכש בעסקה גם את הזכויות על תקצירי המשחקים.

בתאגיד עדיין שומרים לעצמם את האפשרות למכור את שבעת המשחקים הנותרים, אך מתחייבים כי אם אלה לא ימכרו הם ישודרו אצלם, ובמקרה כזה סך המשחקים שיעביר התאגיד יעמוד על 53. כל המשחקים שיעביר התאגיד ישודרו באיכות שידור 4K הגבוהה פי ארבעה משידור ב-HD. בתאגיד גם יעבירו את כל 64 המשחקים באיכות הזאת באתר האינטרנט. 

עוד נודע כי בתאגיד יתחילו לשווק בקרוב למפרסמים את "חבילת הנוק-אאוט" - חסויות ותשדירים על משחקי ההדחה משלב שמינית, רבע וחצי הגמר.