לקראת הדור החמישי בסלולר: ניסוי ברעננה עבר בהצלחה

במסגרת הניסוי הוטמעו תאים סלולריים זעירים על עמודי חשמל במטרה לשפר את קצבי הגלישה

אנטנת סלולר במצפה רמון / צילום: שאטרסטוק
אנטנת סלולר במצפה רמון / צילום: שאטרסטוק

בימים אלה מסתיים ניסוי טכנולוגי משותף לחברות אריקסון, פלאפון, חברת חשמל, ו-IBC ברחוב אחוזה ברעננה. במסגרת הניסוי הוקמו תאים סלולריים זעירים על עמודי חשמל לאורך הרחוב, על-מנת לעבות את הרשת הסלולרית ולהבטיח קצבי גלישה משופרים למשתמשים. מאחורי הניסוי עומדים אנשי העסקים דני רוזן ויצחק קאול שבוחנים מיזם עסקי בתחום.

הרעיון מאחורי המיזם הוא שתאים זעירים הם הכרח בדור החמישי בסלולר, וללא תאים קטנים רבים באזורים צפופים, יהיה למפעילים קשה מאד לספק את הקצבים שהרשת מתוכננת לספק.

גורמים המעורבים במיזם ציינו כי הניסוי הוכתר בהצלחה. כעת המיזם של אנשי העסקים עובר לישורת האחרונה בה ייקבע האם קיימת הצדקה כלכלית. לדברי אותם גורמים, הרשתות היום מבוססות בעיקר על אתרים גדולים, אבל התאים הקטנים והזעירים הם הכרח כדי להפחית את עוצמות הקרינה וכדי לספק כיסוי וחדירה טובים יותר באזורים צפופים.

כעת, לאחר שמבחינה טכנולוגית הצדדים הבינו את הפוטנציאל, המיזם בוחן את האסטרטגיה שלו להמשך הדרך, בהתאם לתדרים שישחרר משרד התקשורת. השנה צפוי המשרד לפרסם מכרז תדרים גדול שבו יוקצו תדרים חדשים אשר ישמשו לטובת הדור החמישי.

מכאן, ניתן להבין שהתדרים שיוקצו במכרז הם התדרים שהחברות הסלולריות ישתמשו בהם לטובת שימוש באתרים הזעירים. מדובר בדרך כלל בתדרים בתחומים גבוהים של 2.6 גיגה ושל 3.5 גיגה. תדרים אלה נחשבים לפחות טובים יחסית בגלל התפשטות התדר הקצרה, ולכן המפעילים הסלולריים מייעדים את השימוש בהם בעיקר לכיסוי באזורים צפופים.