אופנוע ב.מ.וו GS310G: לחלום על הדקאר, לנצח בעיר

במחיר שאינו רחוק מזה של קטנוע, הב.מ.וו GS310G מציע חלופה עירונית מעניינת ומצליח אפילו לספק קצת הנאה מוטורית

השילוב בין המילים "אדוונצ'ר" ו"קטן" יוצר פרדוקס ברור; גם אם נניח בצד את העובדה שהאדוונצ'רים היו מאז ומעולם חיות גדולות וכבדות, כמה אדוונצ'ר כבר אפשר לחוות עם מנוע של 300 סמ"ק? אבל השוק אמר את דברו, היצרנים שמעו, ומבול של אדוונצ'רים קטנים ניחת עלינו וטוב שכך.

למה טוב? כי לטעמי האישי והלא מחייב, האדוונצ'רים הם הסגמנט הכי נוח ונעים לרכיבה שיש לעולם הדו"ג להציע, אלא שמידות הלארג'-אקסטרה לארג' שלהם, שהיו הסטנדרט, הקשו על התניידות עירונית, ולא עזר גם אם שחזרת בראש מאה פעמים את הביצועים המרהיבים של סיריל דפרה, חמישה ניצחונות בפאריז דקאר של האייטיז. ולמי שלא מבין את המשפט האחרון נסביר שאנחנו - המקשישים שראו את הדקארים ההם בלייב (טוב, נו, בערך) - הלקוחות העיקריים של האדוונצ'רים.

אגב, ההתכווצות אולי תצליח למשוך קהל חדש בדמות רוכבים (ורוכבות?) שמחפשים כלי יותר קטן פיזית ויותר נגיש כלכלית, או לחילופין כאלה שחוזרים אחרי כמה שנים בפחית על ארבע. ואחרי ההקדמה הזאת, ועם לא מעט סקרנות, התנעתי את הב.מ.וו GS310G, המוכר גם בכינויו "בייבי GS", וגלשתי לעבר נתיבי אילון בחיפוש אחרי איזה אדוונצ'ר מהיר.

התחושה הראשונית היא שאין הפתעות. אתה מקבל מה שאתה רואה: הבייבי קל ונעים לרכיבה, בנוי יופי, תנוחת הישיבה טובה, מיגון הרוח מצוין וחוץ מ-ABS, אין תוספות או פינוקים. אה, ויש מנוע - סינגל של 310 סמ"ק. הבשורות הטובות הן שהוא מת על סל"ד גבוה, טס לקו האדום ונהנה להיות שם. הפחות טובות זה שהאורווה כוללת 34 סוסים, מספר שעל פניו מתקשה לייצר אדוונצ'ר. למה רק על פניו? כי כידוע ה-GS הוא נצר למשפחה עם גנים מוכחים שמהם גם הוא נהנה. וכך יחסי העברה מצוינים בגיר מצליחים לחפות על ההספק כמעט בכל תנאי; המקום היחיד שמאתגר את הבייבי הוא הכביש המהיר. שם הסינגל יכול להביא אותו לסביבות ה-150 קמ"ש המכובדים, אבל הוא גם מווברץ חופשי. בסוגריים אני מוסיף, שעד 130-140 אין שום בעיה.

מה עוד? ה-GS נהנה מהתנהגות כביש טובה ומנומסת שיחד עם המשקל (170 ק"ג רטוב), והמידות הסבירות והידידותיות לרוכב, הופכת אותו למאוד נעים - מגבלות האורווה, כמובן - לקצת הנאה מוטורית, שזו הגדרה מכובסת לטיפונת השתוללות. רחוק מאוד (מאוד) מדוקאטי מולטיסטראדה כמובן, אבל הרבה הרבה יותר ממה שתוכלו לקבל מאיזשהו קטנוע בנפח/מחיר הזה.

חשובה מזה היא הרכיבה העירונית. ופה אותן התכונות שהזכרתי בפסקה האחרונה הופכות אותו לחולץ פקקים פנטסטי שיכול להתמודד אפילו עם קטנוע. וזה נכתב אחרי בדיקה מעמיקה מול שליח אחד עם נטיות אובדניות מובהקות, ועוד שניים-שלושה שסתם חיפשו עניין.

והנה הגענו לשורה התחתונה: ב-41 אלף שקלים, שזה לא רחוק ממחיר של קטנוע, תוכלו לחלום על הדקאר ולנצח את העיר.