בכיר ברשות מקומית נעצר בחשד לעבירות שוחד

המשטרה עצרה בשעות הבוקר 9 חשודים לחקירה באזהרה ועיכבה 6 נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד • עפ"י החשד, הבכיר קיבל במסגרת תפקידו טובות הנאה שוות-כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים

חקירה / צילום: שאטרסטוק
חקירה / צילום: שאטרסטוק

במסגרת הלחימה של המשטרה נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות, פתחה הבוקר (ג) היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה גלויה. בשעות הבוקר נעצרו 9 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו 6 נוספים למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

בין העצורים עובד ציבור בכיר ברשות מקומית. על-פי החשד, הבכיר קיבל לכאורה במסגרת תפקידו טובות הנאה שוות-כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים, וזאת בניגוד לחוק. 

מדובר בחקירה המנוהלת על-ידי משטרת ישראל, בליווי פרקליטות מחוז מרכז ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית. 

עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

המשטרה מסרה כי היא תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים.

סנגורו של אחד העצורים, עוה"ד ווליד כבוב, מסר בתגובה כי מרשו מכחיש כל קשר לחשד המיוחס לו. "מרשי איש עסקים מצליח ונורמטיבי, בן למשפחה נורמטיבית מטירה, ששולל מכל וכל את החשדות, שיתבררו בסופו של יום כעורבא פרח".