"התחזקות פיננסית": S&P מעלות העלתה דירוג חוב לטאואר

תחזית הדירוג היא יציבה, והיא משקפת את הערכת S&P שטאואר תשמור על מעמדה התחרותי בתחום השבבים האנלוגיים

חברת הדירוג S&P מעלות העלתה את דירוג החוב של חברת השבבים טאואר מ-ilA פלוס ל-ilAA מינוס, "לאור שמירה על ביצועים תפעוליים הולמים והתחזקות הפרופיל הפיננסי". הדירוג מתייחס לסדרת האג"ח ז' שהיקפה בסוף 2017 עמד על 468 מיליון שקל, שמיועדת לפירעון בתשלומים חצי-שנתיים החל מ-2020 עד 2023.

לפני שנה הועלה הדירוג מ-ilA מינוס. מדובר באג"ח שטאואר הנפיקה בת"א לפני כשנתיים. טאואר, בניהולו של ראסל אלוואנגר, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 2.6 מיליארד דולר' לאחר ירידה של 24% מתחילת השנה.

לפי כלכלני S&P מעלות, טאואר שומרת על רווחיות תפעולית, והיא הציגה שיפור בבסיס ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בשנת 2017, יחד עם המשך ייצור תזרים מזומנים חופשי גבוה.

"אנו מעריכים שהחברה תמשיך לשמור על רמות הרווחיות הנוכחיות בטווח הבינוני, לנוכח פעולותיה האסטרטגיות להגדלת בסיס הלקוחות", מעריכים שם.

רמת המינוף צפויה לרדת

הערכה נוספת היא שרמת המינוף של טאואר תרד בשנה הקרובה בעקבות המרה למניות של אג"ח להמרה של החברה הבת Jazz, בסך כ-60 מיליון דולר.

תחזית הדירוג היא יציבה, והיא משקפת את הערכת S&P שהחברה תשמור על מעמדה התחרותי בתחום השבבים האנלוגיים, ותשמור על רמת נזילות חזקה בטווח הבינוני. להערכתם, טאואר תאריך בשנה הקרובה את החוזה שלה עם פנסוניק (שאמור לפוג במארס 2019) לתקופה ארוכה, בתנאים "אשר לכל הפחות לא ישחקו את רווחיותה התפעולית".

מדובר בהסכם הכולל מיזם משותף של שתי החברות לייצור שבבים עבור מוצרי פנסוניק ומוצרי צד שלישי במפעלים ביפן. עוד מעריכים כלכלני S&P, כי טאואר תשמור על יחס חוב מתואם ברוטו ל-EBITDA נמוך מ-1.5. לדבריהם, "העלאת הדירוג משקפת את השיפור העקבי ביחס כיסוי החוב והשמירה על רמות רווחיות תפעולית בשלוש השנים האחרונות".

להערכתם, פרופיל הסיכון של טאואר השתפר. תרחיש הבסיס שלהם כולל צמיחה שנתית של 1%-5% במכירות ב-2018-2019, שיעור EBITDA של 31%-32% והוצאות הוניות של 180-200 מיליון דולר.

על סמך ההנחות הללו הם מצפים ליחס חוב ל-EBITDA של 0.5-1 ויחס FFO לחוב שגבוה מ-100%.

ב-S&P משרטטים שני תרחישים - שלילי וחיובי. בתרחיש השלילי הדירוג עלול לרדת, על רקע ערעור מעמדה התחרותי של טאואר, בשל הידרדרות בתנאי השוק שתגרום ירידה בשיעור הניצולת במפעלי החברה ושחיקה ברווחיות.

בתרחיש החיובי תישקל העלאת דירוג אם יחול שיפור משמעותי בפרופיל העסקי של טאואר, אשר יתבטא בין היתר בשיפור בשיעורי הניצולת במפעליה, שיפור נוסף בשיעורי הרווחיות, הגדלת נתח השוק והרחבת מגוון המוצרים.