ההסתדרות: טבע מפטרת בכ"ס - ומגייסת עובדי קבלן

שלחה מכתב התראה לקראת הכרזת סכסוך עבודה באתר

משרדי חברת טבע / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
משרדי חברת טבע / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ההסתדרות טוענת כי טבע מגייסת עשרות עובדי קבלן לאתר בכפר-סבא, "בשיטת הדלת המסתובבת"; במכתב ששלחה היום ההסתדרות לחברה היא מתריעה לקראת סכסוך עבודה באתר כפר-סבא. במכתב שנשלח למנהל האתר, יבגני ולדמן, כותב עו"ד שחר יחזקאל מההסתדרות כי "נודע לנו מפניית ועד העובדים כי טבע מצויה במהלך גיוס עשרות עובדי קבלן חדשים לאתר בכפר-סבא, באמצעות חברת כוח אדם 'מנפאואר' וכן עובדי קבלן בניקיון, וזאת עקב מחסור חמור בכוח אדם ואי עמידה ביעדים".

לטענת ההסתדרות, טבע "שומרת על חוק הכלים השלובים באמצעות פיטורים של עובדי החברה במקביל לגיוס כוח אדם 'זול' חלף עובדים בהעסקה ישירה". המכתב מזכיר את פיטורי מאות העובדים, כולל בכפר-סבא, "באמתלה של משבר כלכלי והצורך בצמצומים והתייעלות" אלא שלדבריהם, "בפועל החברה מפטרת עובדים קיימים וקולטת במקומם עובדי קבלן".

לפי המכתב פוטרו כך בחודש האחרון 28 עובדים.

בהסתדרות מאשימים כי הנהלת טבע כפר-סבא פועלת באופן חד צדדי, תוך הסתרה וכחש, ותוך הפרה בוטה ומגמתית כהגדרתם, של מרקם יחסי העבודה התקין. ההסתדרות דורשת להפסיק את גיוס עובדי הקבלן עד לקיום פגישה בנושא. אם לא כן, "לא נהסס לפעול בכל הערוצים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה באתר טבע כפר-סבא".

מטבע לא נמסרה תגובה לידיעה.