סוף עידן הנייר? רשת מגה בעיר תאפשר קבלת חשבונית ב-SMS

הרשת תציע ללקוחותיה לקבל את החשבונית ישירות למכשיר הנייד במעמד הקנייה, במקום חשבונית מודפסת • השירות, שפותח ע"י חברת Weezmo Technologies, יהיה זמין בכל סניפי מגה

רשת מגה בעיר מקבוצת יינות ביתן, המפעילה למעלה מ-100 סניפים, תחל לאפשר ללקוחות לקבל חשבונית דיגיטלית. הרשת תציע ללקוחותיה לקבל את החשבונית ישירות למכשיר הנייד במעמד הקנייה, במקום חשבונית מודפסת. השירות, שפותח על-ידי חברת Weezmo Technologies, יהיה זמין בכל סניפי מגה.

לאחר התשלום יוכל הלקוח לתת את מספר הטלפון הסלולרי שלו, ואז תישלח אליו החשבונית באמצעות מסרון (SMS) לצד קישור לאתר, באמצעותו יוכל להיכנס לאזור האישי שלו על-מנת לצפות בכל הקבלות שלו בכל רגע נתון. לקוח שיבחר בכך יוכל לקבל את החשבונית גם לנייד וגם בעותק מודפס. ברשת מדגישים כי במקרה שהלקוח לא יהיה מעוניין בחשבונית דיגיטלית, הוא יוכל להמשיך ולקבל בעותק מודפס בלבד.

לדברי חגית טייגפלד, סמנכ"לית השיווק של קבוצת יינות ביתן, "אנו מעריכים כי שיעור גבוה של הלקוחות יאמצו פתרון זה ובמשך הזמן יוותרו לגמרי על חשבונית הנייר, מה שיאפשר לנו להפחית לפחות 50% בכמות הנייר". לדבריה, השירות גם ייכנס בהמשך השנה לסניפי יינות ביתן.

מעבר לחיסכון בנייר ולהתפתחות הטכנולוגית, יש לצעד כזה השלכות נוספות. מעמד קבלת החשבונית בקופה בסופר הוא בדרך-כלל הרגע בו הצרכן עובר על התמחור ורשימת הפריטים ומוודא שלא נפלו טעויות: מבצעים שלא הופיעו במחשב, מוצרים שעברו בטעות ואפילו פערי מחירי בין מה שמופיע על המוצר לבין מה שמוצג בקופה. הרי בשירות הנוכחי, החשבונית אינה מוצגת לצרכן באופן מיידי בסלולרי בדומה לקודמתה המודפס - מדובר בהליך שמצריך להיכנס לאתר חיצוני באמצעות SMS - לא פעולה שניתן להשלים בעת עמידה בקופות העמוסות גם כך.

בעבר נעשו ניסיונות לגבש חקיקה שתחייב את הרשתות להציג תמחור דיגיטלי במקום מדבקות מחיר על כל מוצר, אך הייתה התנגדות רבה לכך. כעת נשאלת השאלה האם הצרכן יוכל לוותר על כלי הבקרה הזה ולהגיע אליו רק במועד מאוחר יותר; כשהוא כבר אינו בקופה עם המוצרים, וכשמסובך יותר להתלונן או להחזיר אותם.

קבוצת יינות ביתן היא קבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל המונה כ-200 סניפים. הקבוצה מפעילה 3 רשתות: רשת יינות ביתן, אשר מפעילה גם תת רשת עירונית בשם "יינות ביתן בעיר"; רשת מגה בעיר, שממוקמת בלב שכונות עירוניות; ורשת שוק מהדרין" לקהל החרדי.