סנגורי שרה נתניהו: לוותר על העמדה לדין תמורת החזרת כסף

סנגוריה של אשת רה"מ נפגשו היום עם היועמ"ש מנדלבליט וניסו לשכנעו לוותר על העמדתה לדין פלילי ב"פרשת הזמנת הארוחות" - ולחתום עמה על הסדר מותנה לפיו היא תחזיר למדינה כספים אך לא תועמד לדין

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

האם אשת ראש הממשלה שרה נתניהו תועמד לדין פלילי - או שהתיק נגדה ייסגר בהסדר מותנה? סנגוריה של שרה נתניהו, עורכי הדין יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד, נפגשו היום (ד') עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. הסנגורים ניסו לשכנע את היועץ המשפטי לוותר על העמדה לדין פלילי של שרה נתניהו ב"פרשת הזמנת הארוחות" ולחתום עמה על הסדר מותנה לפיו היא תחזיר למדינה כספים אך לא תועמד לדין. 

מטעם הפרקליטות נכחו בפגישה, בנוסף על מנדלבליט, גם פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליט מחוז ירושלים והפרקליטים המטפלים בתיק.

היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמיד לדין את שרה נתניהו בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מרמה והפרת אמונים, בגין הפרשה המכונה "פרשת הזמנת הארוחות". לפי החשד, החל מראשית ספטמבר 2010 לכל המאוחר ועד מארס 2013 פעלה שרה נתניהו, בצוותא יחד עם עזרא סיידוף (ששימש תחילה כראש אגף בכיר למשאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה), ליצירת מצג-שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת - וזאת למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

זאת, לפי החשד, על-מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על-פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת, על-פי החשד, התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359,000 שקל.

סנגוריה של נתניהו העלו במהלך השימוע שנערך לנתניהו שלל טענות הגנה, ובהן את הטענה כי שרה נתניהו כלל לא ידעה על איסור הזמנות מסעדות ושפים, שמיוחסת לה אחריות להן. כמו כן, הם טענו כי המדינה עשתה טעויות בחישוב הסכומים שנגבו לכאורה על חשבון המדינה.

מטעם סנגוריה של הגב' שרה נתניהו נמסר בתגובה: "כל הדיווחים שיצאו מפגישתנו עם היועמ״ש אינם נכונים".