הח"כים החרדים מוחים על קיום מרוץ ג'ירו דאיטליה בשבת

מחאת חברי הכנסת הגיעה באיחור ובדיעבד • יו"ר ועדת הכספים גפני: מדובר ״בצעד חמור שגרם לחילול שבת של רבים במימון ודחיפה ממשלתית, וכי על הממשלה לתת את הדעת למנוע אירועים כאלו ביום השבת ולשמר את קדושת השבת במרחב הציבורי״

משה גפני / צילום: איל יצהר
משה גפני / צילום: איל יצהר

בעקבות עריכת מירוץ האופניים ג׳ירו דאיטליה, במהלך השבת, תוך השתתפות מספר רב של שוטרים ורשויות ממשלתיות בתקצוב, פוליטיקאים דתיים נזכרו בדיעבד למחות על חילול השבת ההמוני. יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני פנה היום בישיבת ראשי הסיעות לנתניהו ואמר לו שמדובר ״בצעד חמור שגרם לחילול שבת של רבים במימון ודחיפה ממשלתית, וכי על הממשלה לתת את הדעת למנוע אירועים כאלו ביום השבת ולשמר את קדושת השבת במרחב הציבורי״. זאת, רק כמה חודשים לאחר שגפני ושותפו הבכיר ליהדות התורה, יעקב ליצמן, איימו לפזר את הממשלה אם הכנסת לא תחוקק שורה של חוקים המגבילים רכישת מוצרים במהלך השבת במרכולים וקיוסקים עירוניים קטנים.

גם מזכ״ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, אמר היום שמדובר בהחלטה שהיא ״אג׳נדה חדשה״, שפגעה פגיעה ישירה בסטטוס קוו. "אם מרוץ הג'ירו אכן חשוב כמו ביקור נשיא ארה"ב בישראל, היה ניתן לחסום כבישים באמצע השבוע על מנת לקיימו. ההתנהלות השקטה היה פריצה בגדר שתוביל את מדינת ישראל לאבדון ,תטשטש את הגבולות ולמעשה תכחיד את "הסטטוס קוו".

סופר ביקש מנתניהו להסביר במהלך ישיבת הממשלה היום ״איך ובסמכות מי אושר חילול שבת כזה המוני במדינת ישראל ומדוע כשני מיליון יהודים שומרי המסורת היהודית הודרו מן האירוע״.