תוכנית האצה חדשה לשב"כ ו-TAU Ventures של אונ' ת"א

מנהל החדשנות בשב"כ: " מטרת התוכנית היא לאפשר למיזמים בתחילת דרכם ממגוון התחומים להתקדם בקצב מואץ אל מול מטרותיהם ללא כל מחויבות או מגבלות" • "התוכנית תאפשר בעתיד קפיצות מדרגה גם בתחומי העשייה של השב"כ"

נמרוד כהן / צילום: TAU Ventures
נמרוד כהן / צילום: TAU Ventures

תוכנית האצה חדשה, פרי שיתוף-פעולה בין שירות הביטחון הכללי לקרן ההון סיכון TAU Ventures של אוניברסיטת תל-אביב, נפתחה להרשמה היום (ד'). המחזור הראשון של התוכנית, הנקראת The Xcelerator, יחל ביוני הקרוב, וישתתפו בו 6 מיזמים שיבחרו לתוכנית על ידי ועדה משותפת של גורמים מקצועיים בשב"כ וב- TAU Ventures.

התוכנית מיועדת ליזמים בתחילת דרכם, בעלי הוכחת התכנות טכנולוגית ושאינם מכוונים בהכרח לשוק הביטחוני.

המחזור הראשון של התוכנית יתמקד במיזמים בשלבים מוקדמים, בתחומי ה-AI עם דגש על טכנולוגיות עיבוד שפה טבעית, רובוטיקה ו-Data Science. המיזמים שיבחרו להשתתף בתוכנית, שאורכה 4 חודשים, יזכו למענק של 50 אלף דולר משירות הביטחון הכללי, ללא אקוויטי וללא מגבלות.

הסטארט-אפים אשר ישתתפו בתוכנית יקבלו ליווי צמוד של מומחי תוכן ומומחי טכנולוגיה של שירות הביטחון הכללי וממנטורינג שוטף וייעוץ של מומחים בתחומים רלוונטיים שונים מטעם האוניברסיטה והתעשייה. החיבור לשב"כ יפתח בפני היזמים גם אפשרויות לבחינה משותפת של היכולות החדשות, שיתופי-פעולה ומעגלי פידבקים קצרים. TAU Ventures תארח את המיזמים במתחם הקרן שכולל חללי עבודה ליזמים.

מעבר למענק המובטח לכל משתתפי התוכנית, הן TAU Ventures והן השב"כ לא פוסלים אפשרות לשיתופי-פעולה נוספים. עם זאת, לדברי נמרוד כהן , השותף המנהל של TAU Ventures, שיתוף-הפעולה עם השב"כ לא ישפע על הסטארט-אפים: "אין כוונה שהחברות בתוכנית יהפכו לחברות ביטחונית".

גם מנהל החדשנות בשב"כ, אמר כי " מטרת התוכנית היא לאפשר למיזמים בתחילת דרכם ממגוון התחומים להתקדם בקצב מואץ אל מול מטרותיהם ללא כל מחויבות או מגבלות. התוכנית נפתחת מתוך אמונה בערך האדיר של תעשיית הטכנולוגיה הישראלית של פריצות הדרך הטכנולוגיות אליהן אנו חשופים בתחומים שונים בתעשייה. היכולות הטכנולוגיות החדשות בהן נעשה שימוש בתחומי הפיננסים, הפרסום, החקלאות והרכב הן יכולות גנריות אשר יאפשרו בעתיד קפיצות מדרגה גם בתחומי העשייה של השב"כ".