תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מה כדאי לבדוק כשהכסף שלכם נמצא בידי מנהל תיק השקעות?

איך ניתן לדעת שמי שמטפל לכם בכסף ייצור עבורכם את תיק ההשקעות הטוב ביותר שבנמצא • לפניכם 3 נקודות שכדאי לקחת בחשבון

ניהול השקעות. דרוש מנהל בעל ידע, ניסיון ומסירות
ניהול השקעות. דרוש מנהל בעל ידע, ניסיון ומסירות

הכתבה בשיתוף ומטעם הראל פיננסים

כולנו רוצים שהכסף שלנו יעבוד עבורנו. בעידן של היום כולם גם מבינים שיש יותר מדרך אחת לגרום לזה לקרות, אז אם כבר החלטת לגלות אחריות ולנהל תיק השקעות באמצעות מתכנן פיננסי - איש מקצוע מתאים וייעודי לכך, הנה 3 נקודות שיש לקחת בחשבון:

ידע הוא כוח

השווקים מלאים במערכות מתקדמות ובאנשים מיומנים שהמומחיות שלהם היא ללמוד מטעויות העבר, לחשב צעדים קדימה ולשמור על יתרונות יחסיים בתחום שהמרכיב הבולט ביותר בו הוא: קבלת החלטות. לכן ידע, בקיאות, ניסיון וותק מקצועי של מנהל תיק ההשקעות שלך הם בעלי חשיבות רבה למידת ההצלחה ולפוטנציאל של הכסף להניב את התוצאות המצופות.

לרוב, מנהל תיק השקעות שיש מאחוריו בית השקעות מקצועי וחזק - הוא כזה שגם מקור הידע שלו, מאגר הנתונים, יכולות המחקר והניתוח, מהימנים ומבוססים יותר. כך או כך, יש לבדוק את הרקורד והניסיון, את תהליכי העבודה, את ה'קבלות' שאיתן מגיע מנהל התיק, ולא פחות חשוב - את הלהט והמסירות שלו. אם יש דבר אחד טוב יותר ממנהל תיק השקעות מקצועי ובעל ידע, זה מנהל תיק מקצועי ובעל ידע שמבין במה שהוא עושה - ואוהב את זה.

הגישה ותפיסת העולם של מנהל התיק מכתיבות מדיניות השקעה
 הגישה ותפיסת העולם של מנהל התיק מכתיבות מדיניות השקעה

אישי זה הכי

קשר אישי וארוך טווח עם מנהל התיק שלך הוא הכרחי לא רק לתחושה שהכסף נמצא "בידיים טובות", אלא גם לתיאום ציפיות מתמשך וליצירת התנהלות ברורה ומסונכרנת, כחלק בלתי נפרד מבירור הצרכים ומטרות ההשקעה שלך. הגישה ותפיסת העולם של מנהל התיק הם שיכתיבו את מדיניות ההשקעה ואת תפירת תיק ההשקעות באופן שיענה על הצרכים והציפיות. היתרון של מנהל תיק טוב הוא היכולת לעבור בין סוגים שונים של נכסים - פיקדונות, אג"ח, מניות בארץ ובחו"ל - בהתאם לתנאי השוק המשתנים, לרמות הסיכון המוגדרות והמוסכמות ביניכם.

בנוסף, מנהל תיק שניתן לסמוך עליו הוא אחד שיודע למצוא עבורך פתרונות במצבי שוק משתנים, לזהות אפיקי השקעה חדשים ולעשות זאת בשיקול דעת ובמהירות תגובה רלוונטית. הרי בשביל זה הוא שם. אם קיים אמון, אם ישנה היכרות אישית נכונה ומוכוונת מטרה - ההצלחה היא הדדית. השירות והזמינות של מנהל התיק הם הפרמטרים הכי חשובים בהתנהלות לאורך זמן.

שקוף הוא צבע הכסף

הבטחות לא עולות כסף. תשואות גבוהות שנזרקות באוויר עשויות להיות מחשידות ובסופו של יום להוביל לאכזבה. לכן, תפקידו של מנהל התיק הוא להיות עם "היד על הדופק" ובו בזמן - לדווח, להנחות, לייעץ. מנהל תיק הגון יודע להסביר את מערך הסיכויים והסיכונים מבלי לייצר ציפיות מיותרות ומבלי להבטיח הבטחות שווא. האחריות המוטלת עליו היא להתנהל על פי מדיניות ההשקעה שנקבעה וכן לספק שקיפות מוחלטת בהתנהלותו בתיק ההשקעות שלך. השקיפות הזו היא הכרחית משום שעל אף הפעולות המתבצעות על ידו - לרגע אסור לך לשכוח שמדובר בסופו של דבר בכסף שלך.

אז אפשר לקרוא לזה בשמות שונים - מתכנן פיננסי, מנהל השקעות או מנהל תיק - לבחירה שתעשה היום יש השלכות לגבי הכסף שתעשה מחר. בדיוק בגלל זה אתה זקוק לצידך למורה דרך אמין, מקצועי, הגון ואחראי.

אם אתה מאוכזב ממנהל התיק שלך? ולא רואה תוצאות? תעשה שינוי. נכון, זה לא תמיד פשוט. אבל הנה עוד משפט חשוב שהוא לא קלישאה: שינויים הם תמיד חלק בלתי נפרד מהתפתחות וצמיחה.

מעוניין לבדוק את תיק ההשקעות שלך?

מלא את פרטיך ונציג של הראל פיננסים יחזור אליך >>

האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק השקעות הניתן באופן פרטני על פי צורכי הלקוח.