אוניברסיטת חיפה עוברת להעסקה ישירה של עובדי הניקיון

80 עובדי הניקיון של אוניברסיטת חיפה ייקלטו כסגל מנהלי • נשיא האוניברסיטה, פרופ' רון רובין: "אחת המטרות החשובות שלנו – הכנסת קבוצות חדשות למעמד הביניים"

אוניברסיטת חיפה / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת חיפה / צילום: איל יצהר

הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה והנהלתה החליטו להפסיק את העסקת עובדי הניקיון באוניברסיטה באמצעות עובדי קבלן, ולעבור להעסקה ישירה שלהם. החל מאוקטובר 2018 ייקלטו כ-80 עובדים ועובדות ניקיון כסגל מנהלי. הנושא של העסקת עובדי ניקיון באוניברסיטאות באמצעות חברות קבלן עורר בשנים האחרונות מחאות מצד עובדי הענף, בין השאר באוניברסיטאות תל אביב ובן גוריון.

"אחת המטרות החשובות של אוניברסיטת חיפה היא להכניס קבוצות חדשות אל תוך מעמד הביניים הישראלי. הרגשנו שזה לא יכול להיות נכון רק לגבי הסטודנטים שלנו ואנחנו חייבים להעביר את המסר החברתי החשוב הזה גם לגבי העובדים שלנו", מסר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין.

בהודעה שפירסמה האוניברסיטה התייחס גם יו"ר הוועד המנהל מולי אדן לנושא: "אוניברסיטת חיפה לא הייתה מעולם מגדל שן מנותק מהחברה והצעד הזה מוכיח שיש לנו מחויבות לא רק למחקר והוראה מצטיינים, אלא גם לערכים חברתיים".

העובדים ייקלטו בהעסקה ישירה בשני שלבים: באוקטובר הקרוב ייקלטו העובדים בכל בנייני האוניברסיטה - למעט שני בניינים. בשני הבניינים הנוספים מועד סיום ההתקשרות הוא סוף שנת 2020, ועד למועד זה ייקלטו העובדים כעובדי האוניברסיטה. ההחלטה הגיעה לאחר דיונים שערך צוות בראשותו של המנכ"ל וסגן הנשיא ברוך מרזן.

בר גיסין, רכזת תכנית סל"ע (סטודנטים למען עובדים) של ההסתדרות והתאחדות הסטודנטים אמרה בתגובה כי "אני מברכת את הנהלת אוניברסיטת חיפה על ההחלטה הנכונה והאמיצה שאומרת באופן חד משמעי: זכויות עובדים הן זכויות אדם. בתור מי שלקחה חלק בהובלת המאבק להעסקה ישירה באוניברסיטת חיפה כסטודנטית לפני שש שנים, אין דרך ראויה יותר לחתום את אירועי האחד במאי, חג האדם העובד, ואת פעילות הסטודנטים והמטה להעסקה ישירה בקמפוס בהחלטה הזו".

"זה ציון דרך היסטורי שמראה כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש את היכולת והחובה המוסרית להבטיח שאף עובד במדינת ישראל לא יהיה עובד שקוף. הסולידריות החברתית ניצחה את השיסוי והאפליה באוניברסיטת חיפה ואנו בטוחים שכך יקרה גם ביתר הקמפוסים. נמשיך לפעול לחיזוק המודעות והעשייה הסטודנטיאלית למען עולם עבודה הוגן עבור כלל העובדים בישראל".