פרישה מרצון בסלקום: מענקים מוגדלים ורכב לתקופת הסתגלות

עד 200 עובדים, עם ותק של 30 חודשים ומעלה, יוכלו לבחור לפרוש מרצון מהקבוצה • סלקום תידרש להפרשה של עד 20 מיליון שקל כבר ברבעון השני

תוכנית הפרישה מרצון בסלקום יוצאת לדרך. העובדים והחברה הודיעו היום (ב') כי בתום משא-ומתן ארוך והבנות שהושגו בין ועד העובדים להנהלת הקבוצה, הוחלט על תוכנית פרישה מרצון המיועדת לעובדי הקבוצה. על-פי הערכות, סלקום תידרש להפרשה של עד 20 מיליון שקל כבר ברבעון השני. 

במסגרת התוכנית, עד 200 עובדים, עם ותק של 30 חודשים ומעלה, יוכל, ורק אם ירצה בכך, לסיים את עבודתו בקבוצה מלווה בתנאי פרישה חסרי תקדים. החל מהיום, ובמהלך השבועיים הקרובים כלל עובדי החברה שעומדים בתנאי הוותק, יוכלו להגיש את בקשתם להיכלל בתוכנית.

לדברי החברה, העובדים הפורשים ייהנו מחבילת ההטבות הבאה:

● מענקים מוגדלים (שנות ותק מוכפלות בשכר), בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות. כך, למשל, עובד עם ותק של 15 שנים בקבוצה, יזכה בנוסף לקופת הפיצויים המגיעה לו גם למענק בגובה של 15 משכורות (חישוב המשכורת יכלול גם את התמריצים וגם תשלום על שעות כוננות).

● חודש שכר נוסף לעובדים בגילאי 45 ומעלה.

● פנסיית גישור או לחילופין (על-פי בחירת העובד) קצבה מהוונת כסכום חד-פעמי לעובדים ועובדות מעל גיל 58. בנוסף יזכו העובדים בהמשך הפרשות לפנסיה על בסיס משכורת אחרונה עד גיל 67.

● ייעוץ וליווי פנסיוני מקצועי וצמוד חינם.

● רכב ומכשיר נייד. עובדים ועובדות שברשותם רכב חברה, יהיו זכאים במסגרת תוכנית הפרישה, לרכב ונייד לתקופה של 3 חודשים נוספים.

● ביטוח בריאות מוזל.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, מסרה: "תפקידו של ועד העובדים הוא לדאוג גם לעובדים המבקשים לפרוש או להתחיל בקריירה שנייה. מצנח הזהב הכלכלי שיצרנו יאפשר לעובדינו היקרים והמסורים להתחיל פרק חדש בחייהם ללא דאגות כלכליות".

עוד אומרת יניב כי "המשא-ומתן עם ההנהלה לגבי העלות הכספית של התוכנית היה מורכב ומאתגר. אני שמחה כי בסופו של דבר, ובמיוחד בתקופה הקשה בו נמצא שוק הסלולר, עמדנו במשימה והוכחנו שוב שעובדי סלקום הם הכי חזקים ביחד".