מקורב ללפיד ורוכש שילב מקדמים הנפקה באוסטרליה

חברת מגוון טכנולוגיות, שבשליטת הלל קוברינסקי, רונן אלעד וארז אלרואי, עוסקת בהפצת רכיבים אלקטרוניים ומכוונת לשווי של כ-270 מיליון שקל בהנפקה

17 חברות ישראליות נסחרות כיום בבורסה האוסטרלית, ואליהן עשויות להצטרף בעתיד הקרוב חברות נוספות שמביעות עניין במסחר שם. ל"גלובס" נודע, כי אחת מהחברות ששוקלות ביצוע הנפקה באוסטרליה היא מגוון טכנולוגיות מכפר סבא, העוסקת באמצעות חברות בנות בהפצה של רכיבים אלקטרוניים ללקוחות מתעשיות שונות - צבא, רפואה, קלינטק והייטק.

על פי ההערכות שהגיעו לידי "גלובס", החברה מכוונת לשווי של כ-100 מיליון דולר אוסטרלי (270 מיליון שקל) בהנפקה המתוכננת, אך היא שוקלת גם אפשרויות גיוס אחרות. ארז אלרואי, מבעלי החברה, אמר בתגובה כי מוקדם מדי לדבר כרגע על הבורסה באוסטרליה, והחברה בוחנת עוד אפשרויות מעניינות אחרות.

מגוון טכנולוגיות היא חברה ותיקה, שנוסדה ב-1988. ככל הידוע, החברה לא נדרשת להון מיידי אלא מבקשת לגייס כסף במטרה להאיץ את הצמיחה וליצור נוכחות בחו"ל.

בעלי החברה הם אלרואי - לשעבר מנכ"ל חברת הטלרפואה שחל שאותה הקימה משפחתו שעדיין מחזיקה ב-23.9% ממנה (שווי החזקה של כ-19.2 מיליון פרנק שוויצרי, שהם כ-69 מיליון שקל, בבורסה השוויצרית); הלל קוברינסקי, שהקים וניהל את Interwise, שנמכרה ל-AT&T תמורת 121 מיליון דולר ב-2007, ולאחר מכן מונה לראש מטה מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד; ורונן אלעד - מי שרכש לאחרונה את חברת מוצרי התינוקות שילב, ולאחר מכן מכר 50% ממנה תמורת 38 מיליון שקל לידי חברת האופנה פוקס.

רונן אלעד הלל קוברינסקי וארז אלרואי / צילומים: עינת לברון רוני שזיצר ותמר מצפי
 רונן אלעד הלל קוברינסקי וארז אלרואי / צילומים: עינת לברון רוני שזיצר ותמר מצפי

מייצגת בארץ יצרניות בינלאומיות 

לפי אתר האינטרנט של מגוון, בין לקוחותיה ניתן למצוא את פיליפס, אפל, אלביט מערכות, רפאל ופנסוניק. הרכיבים שהיא מספקת הם משלושה תחומים: אנרגיה ובקרה, רכיבים אלקטרו-מכניים ומערכות שמשולבות במוצרי אלקטרוניקה (embedded), והחברה מייצגת בישראל יצרניות בינלאומיות. לאחרונה הרחיבה החברה את פעילותה, ופתחה משרדים בבניין נוסף בכפר סבא.

בבורסה האוסטרלית, ASX, נסחרות היום חברות ישראליות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ביניהן פלואנס העוסקת בטיפול במים, SAS מתחום התקשורת הלוויינית, אלסייט המספקת הזרמת מידע מאובטח ודוטס נאנו, המייצרת חומרים מוליכים למחצה.

ASX נוסדה בשנת 1987 בעקבות מיזוג בין מספר בורסות מקומיות באוסטרליה, וכיום נסחרות בה 275 חברות זרות; מספר החברות הזרות הגבוה ביותר מגיע מהאי השכן ניו-זילנד (56), אך ישראל וסינגפור בולטות גם הן, עם 17 חברות כל אחת.

הבורסה האוסטרלית מוטה מאוד לתחומי המתכות והכרייה, ולמרות ירידה בחלק היחסי של חברות מהתחום בשנים האחרונות, 651 חברות מהתחום נסחרות ב-ASX, גבוה משמעותית מהסקטורים הבולטים הבאים בבורסה: הפיננסים עם 241 חברות והטכנולוגיה עם 232 חברות.

לאחרונה התראיין ל"גלובס" בכיר בבורסה, מקס קאנינגהם האחראי על תחום ההנפקות והרישום למסחר, והסביר מהם הגורמים שעשויים למשוך חברות חדשות לבורסה האוסטרלית. לדבריו, "באוסטרליה, יש לנו תוכנית של פנסיה חובה מ-1991, כך שיש הרבה חסכונות שניתן להשקיע בשוק ההון, ויש צמיחה כלכלית טובה.

"הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא שהבורסה שלנו היא זירת מסחר ראשית, עם דרישות לממשל תאגידי חזק - ובניגוד לשווקים אחרים, אצלנו אין רשימת מסחר משנית".

עוד לדברי קאנינגהם, ישראל היא אחד מחמישה שווקים בלבד שחברות מהם יכולות להירשם ישירות למסחר באוסטרליה, ולא דרך CDI (הדומה ל-ADR בארה"ב, איגרת מעקב אחר נייר ערך קיים), ויתרון נוסף הוא שחברות בעלות שווי שוק של 250-350 מיליון דולר מגיעות באוסטרליה ישר למדדים המובילים, שהם מדדים גלובליים.

ת"ז: מגוון טכנולוגיות

עיסוק: מפיצה רכיבים אלקטרוניים שונים באמצעות חברות בנות, ומייצגת בארץ מותגים בינלאומיים בתחום

שנת הקמה: 1988

מיקום: כפר סבא

בעלי מניות: רונן אלעד, ארז אלרואי והלל קוברינסקי