הצעת חוק לעוזרי בטיחות באתרי בנייה עברה בקריאה טרומית

הצעת החוק של איל בן ראובן קוראת למנות עוזרים למנהלי העבודה לפיקוח על הבטיחות • בכל שנה עשרות אנשים נהרגים בתאונות באתרי בנייה, ומאות נפצעים

עובד באתר בנייה ללא ציוד מגן וכלים מאולתרים / צילום: איל יצהר
עובד באתר בנייה ללא ציוד מגן וכלים מאולתרים / צילום: איל יצהר

הצעת החוק שמציעה למנות עוזר בטיחות באתרי בנייה אושרה בקריאה טרומית. מדובר בהצעת חוק של חבר הכנסת איל בן ראובן (המחנה הציוני) על פיה בכל אתר מגודל מסוים, שייקבע על ידי הגורמים המקצועיים, ימונו עוזרי בטיחות למנהלי העבודה שיסייעו באכיפת הבטיחות באתר. מדובר בתפקיד חדש באתרי הבנייה שכל תפקידו יהיה עיסוק בתחום הבטיחות.  ההצעה אושרה בוועדת שרים לחקיקה ביום א' האחרון.

"זהו יום משמעותי ביותר למאבק בתאונות הבנייה", אמר היום ח"כ בן ראובן,  "הצעת החוק לחיוב עוזר בטיחות באתרי הבנייה היא אבן-דרך חשובה בהליך ארוך וקשה להשגת היעד המבוקש - ירידה משמעותית בכמות תאונות הבנייה והנפגעים בהם. הסטטיסטיקה הנוראית מדברת בפני עצמה: מתחילת השנה 13 הרוגים, בשנה שעברה נהרגו 35 פועלים, ובשנה שלפניה 50 הרוגים. ומעבר להרוגים גם מאות פצועים, חלקם נכים לכל החיים. לאחר עשרות סיורים באתרי הבנייה, דיונים ומעקב הדוק, ובעבודה עם חבריי, אלי אלאלוף ועבד אל חכים חאג' יחיא, הגעתי לתובנה כי מנהלי העבודה נאלצים להתמודד עם נושא הבטיחות באתרי הבנייה יחד עם עשרות ומאות משימות נוספות. בהתאם לכך, באתרים רבים, סדר העדיפויות הוא כזה שהבטיחות נדחקת לשוליים".

נציין כי הצעת החוק עברה כאמור רק את ההצבעה הטרומית, הליך ראשוני, ועד שתאושר סופית ישנה עוד דרך לא קצרה בכנסת.