גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשת ג'נרל טרייד: "הלכה לי הפנסיה. עם כל הידע שלי - נפלתי"

היום אמור המפרק הזמני של ג'נרל טרייד להגיש לביהמ"ש דוח ראשון שבו ישרטט את סיפור קריסתה של החברה ● בינתיים, מנקודת מבטם של המשקיעים, המציאות נראית עגומה במיוחד ● בימים האחרונים סיפרו ל"גלובס" כמה משקיעים את סיפור השקעתם הכושלת בג'נרל טרייד

דודו רוז, מבעלי ג'נרל טרייד
דודו רוז, מבעלי ג'נרל טרייד

חולה הסרטן שהוחתם במיטת בית החולים על השקעה של חצי מיליון דולר; פנסיונר שמסתיר את אובדן כספי הפנסיה מאשתו, מחשש שלא תוכל לשאת את הבשורה המרה; פנסיונרים רבים שאיבדו את כל כספם; וזוג צעיר חסר כל שעומדים ללדת את ילדם הראשון, אחרי שאיבדו את כל חסכונותיהם - אלה הסיפורים הקשים שנשמעים בימים אלה מאחורי הקלעים של פרשת קריסת ג'נרל טרייד.

בימים האחרונים רבים מהמשקיעים באמצעות החברה סיפרו ל"גלובס" את סיפור השקעתם הכושלת בג'נרל טרייד, כאשר חלקם טוענים פעם אחר פעם, כי מדובר במסלול קריסה ידוע מראש, וכי הגישו תלונות רבות לרשות ניירות ערך ולמשטרה בטענות לתרמית. אך אף גורם אכיפתי לא עשה דבר על-מנת למנוע את הקטסטרופה שמתרחשת כעת.

קריסות:  מיוטרייד ועד שורט טרייד

טענה נוספת שעולה היא, כי בחודשים האחרונים - ואפילו בשבועות האחרונים - טרם הקריסה של החברה, המשיכו עובדיה לגייס משקיעים חדשים, הגם שידעו שהכספים ירדו לטמיון. זאת, בין היתר, תוך הצעות "מפתות" חדשות למשקיעים, ובהן ההצעה לקבל קורסים בחינם בבית הספר להשקעות סימפל טרייד שבבעלות דוד רוז, שהוא גם הבעלים של ג'נרל טרייד (בתמורה להשקעה נוספת של 20 אלף דולר "בלבד").

לאור הפניות והדרישות הרבות מעובדי החברה ממשקיעים שביקשו למשוך את כספם באותה עת; והידיעה של העובדים כי הכסף לא הוחזר לרוב המשקיעים שהתדפקו על דלתם, נראה כי ההצעות "המפתות" למשקיעים לא הוצעו ב"תמימות".

כעת מתאגדים המשקיעים בקבוצות ווטסאפ ובקבוצות פייסבוק ייעודיות, מספרים את סיפוריהם, ומתדפקים על דלתו של המפרק הזמני שמינה בית המשפט, עו"ד עדי פיגל, בניסיונות נואשים לקבל תמונת-מצב מדויקת באשר לגורל כספם. זאת, הגם שהתשובות ברורות להם זה מכבר.

את סיפור הקריסה של החברה, ונתיב הכספים שהופקדו בה, אמור לשרטט המפרק הזמני בדוח הראשון שהוא עתיד להגיש היום (ד') לבית המשפט. אולם בינתיים, מנקודת מבטם של המשקיעים, המציאות נראית עגומה במיוחד.

"השקענו את כל הכסף שהיה לנו"

אחד המשקיעים הללו הוא ש', 68, פנסיונר שאיבד כחצי מיליון שקל בבור השחור של גנ'רל טרייד, ומסתיר את אובדן הכספים מאשתו זה כשבועיים. "אני ממש שבור מהם. זה אכל לי את כל הפנסיה של האישה. השקענו את כל הכסף שהיה לנו כשאשתי פרשה מהעבודה, בג'נרל טרייד לפני שנה, ועכשיו הכול אבוד", הוא גילה ל"גלובס".

ש' חושש מהתוצאות של ההפסד הזה. "אשתי לא יודעת. לא סיפרתי לה, כי אני מפחד שנקבל התקף-לב ביחד. אני לא יכול לספר לה. אני מתהלך שבור, לבדי, עם עצמי. היא רואה שאני לא מחייך כבר שבועיים, היא רואה אותי בפינות, רואה משהו מוזר בי, אבל אני עדיין לא יכול לפתוח את הפה, כי אני מפחד עליה, עלינו. אני לא יודע מה לעשות עם עצמי".

טרם פרישתו לגמלאות היה ש' יועץ השקעות בבנק, ורעייתו עבדה כסייעת בגן-ילדים. כשבחר להשקיע את כל כספי הפיצויים שקיבלה רעייתו ממקומות עבודתה האחרונים בג'נרל טרייד, הוא חשב שהוא יודע מה הוא עושה, ושהוא נכנס למקום בטוח. "עשיתי את הבדיקות שלי, שלחו לי מסמכים, ביטחונות, שמות של בנקים מלווים, אבל עם כל הידע שלי נפלתי.

"כיועץ השקעות לשעבר חשבתי שאני יודע לסחור, אבל עבדו עלי בעיניים. מתברר שכל המסמכים וכל מה שראיתי בשנה האחרונה היו שקר. אנחנו העברנו את הכספים ללונדון, לבנק ברקליס-דיסקונט, ויש לי מסמך שהכספים בנאמנות. איזו נאמנות? אתה מקבל מסמך ממנכ"ל הבנק, עם חתימה שלו, ואיך אפשר לא להאמין לכזה דבר? נפלנו".

לפני מספר חודשים התחיל ש' להרגיש ש"משהו לא בסדר בחברה". חברים שהמליץ להם על החברה, אמרו לו שהם מנסים למשוך את כספם ולא מצליחים, והוא היה מוטרד. ש' פנה לאיש המכירות של ג'נרל טרייד, שעימו היה בקשר מראשית הדרך, ושאל "למה הלקוחות לא מקבלים את הכספים?". "הוא ענה לי שהם לא עומדים בתנאים שהציבו להם בהתחלה. לא הבנתי על איזה תנאים הוא מדבר. כי לא הציבו לנו שום תנאים. ככל שהזמן חלף, התחלתי להבין את עומק הבעיה. ניסיתי להשיג את החברה, ואיש לא חזר אליי. התחלתי להרגיש את סוף הדרך".

ש' התחיל לעשות בדיקות, וגילה לטענתו תמונת מצב מטרידה במיוחד. "הבנתי שכל הרווחים שראיתי לאורך השנה היו רווחים על הנייר. התברר, שהמערכת הייתה וירטואלית, ושכל הכספים שהפקדנו בג'נרל בלונדון יצאו ברגע שהם הופקדו בבנק שם. איך שהפקדתי כסף, דודו רוז הוציא את הכסף. היו לי רווחים ב'נדמה לי'. גיליתי שלא היו לי שום מניות בבורסה בארה"ב, בוול-סטריט, שזו ההשקעה שעשינו דרך ג'נרל טרייד. כולם קנו מניות בנדמה לי. קנינו מניות במערכת של ג'נרל טרייד".

עכשיו ש' שבור. "אני ממש בהתמוטטות עצבים. כל הפנסיה של אשתי הלכה שם, וגם כספים של חברים שלי שהמלצתי להם להשקיע דרך דוד רוז. אני לא יכול להסתכל לאנשים בעיניים".

מה שהכי הדהים את ש' לאחרונה זה מה שהוא מכנה "עזות המצח" של עובדי ג'נרל טרייד, אשר פנו אליו כשבועיים לפני קריסת החברה בבקשה כי ימליץ עליהם למשקיעים חדשים שהצטרפו לחברה. "הייתי בהלם. אחרי שאנשים מבקשים למשוך את כספם, ולא מקבלים אותו, מתקשר אליי י' נציג החברה, ומבקש ממני לומר להם איזה שירות טוב הם נותנים לי. אמרתי לו את האמת, אומר ש'.

ג'נרל טרייד: "קריסה מצערת"

בא-כוחו של דודו רוז, עו"ד ניר ספיר, מסר בתגובה: "כפי שעולה מן הכתבה, אף אחת מרשויות החוק לא מצאה לנכון לפתוח בחקירה בנוגע לתלונות (לכאורה) המאוזכרות בכתבה. החברה הייתה פעילה זה כעשור ועל כן, הטענה כי מדובר ב"מסלול קריסה ידוע מראש" אינה נכונה ואינה עולה בקנה אחד עם המציאות.

"הקריסה המצערת של החברה היא קריסה עיסקית שלא נבעה בשום פנים ואופן מדבר, למעט ניהול כושל. מן הראוי להדגיש כי בארבע השנים האחרונות לא נוהלה החברה על-ידי מרשי, אלא על-ידי צוות מנהלים מקצועי ובעל נסיון ומרשי לא היה מעורב בפעילותה השוטפת.

"חשוב לומר כי כל אחד מהמשקיעים שהפסיד כספים והעלה טענות בכתבה השקיע מרצונו החופשי, תוך שהוא מודע לחלוטין לסיכונים הכרוכים בהשקעה מסוג זה. על כל משקיע שטוען שהפסיד כספים, יש משקיעים רבים אחרים שגרפו רווחים על-ידי השקעות דומות באמצעות החברה. בנימה אישית, אנו מבינים את הכאב והמצוקה של המשקיעים שהפסידו כספים, אך בין ההבנה הזאת לטענות המתוארות בכתבה אין כל קשר.

"מהפרטים שהעברתם עולה כי מטרת הכתבה היא השמצת מרשי (שהינו רק אחד מבעלי המניות) ולא קריסתה של חברת ג'י. טי. ג'י. מרשי משתף פעולה עם המפרק הזמני ומעולם לא נשאל על-ידו על אודות "הסיפור" המופיע בכתבה. אבהיר כי אין דבר מאחורי הטענות שהעברתם אל מרשי להתייחסותו, ויש באמור בהן משום הוצאת דיבה".

פרשת ג'נרל טרייד - סימני השאלה:

■ לאן נעלמו מיליוני שקלים מכספי המשקיעים?
■ האם בעל השליטה הונה את המשקיעים או שמדובר בקריסה כלכלית על רקע כשלון עסקי?
■ במה, אם בכלל, יועיל למשקיעים הליך הפירוק שנפתח ומינויו של מפרק זמני לחברה?
■ לאן נעלמו שומרי הסף - עורכי הדין ורואי החשבון של החברה?
■ איפה היו גורמי האכיפה עד היום - רשות ניירות ערך ומשטרת ישראל, ומי נרדם בשמירה?
■ האם צפויים בקרוב מעצרים בפרשה, בדומה למעצרים סביב קריסתה של שורט טרייד שקרסה יומיים לפני ג'נרל טרייד?

תיק ג'נרל טרייד

ג'נרל טרייד, שבבעלות דוד רוז (המוכר גם כדוד רוזנצוויג), היוותה פלטפורמת מסחר במניות בחו"ל. החברה נקלעה לפני כשבועיים להליכי פירוק, והוצא לה צו פירוק זמני עקב חובות בהיקפים שאינם ידועים וחוסר יכולת להחזיר את כספי המשקיעים. תלונות שהוגשו לרשות ניירות ערך ולמשטרה אשר נסגרו בעבר בטענה כי מדובר בסכסוכים עסקיים, נחקרות שוב בימים אלה. המפרק הזמני שמונה לחקור את הקריסה אמור להגיש היום דוח לבית המשפט. 

א', חולה סרטן, איבד כחצי מיליון דולר: "נציג החברה הגיע עד ביה"ח לפתות אותו"

ר' שאיבד "רק" 10,000 דולר בג'נרל טרייד, הוא חלק מקבוצת הפייסבוק של נפגעי ג'נרל טרייד שנפתחה לפני כשבועיים, וחברים בה כיום כ-340 חברים, והמספר עולה כל שעה. לדבריו, הסיפורים בקבוצה "כואבים" וגרמו לו להבין שהוא אמנם אכל אותה, אבל מצבו טוב. יחסית.

אחד הסיפורים הקשים שסופרו בקבוצה הוא של א', חולה סרטן, שאיבד כחצי מיליון דולר שהשקיע באמצעות ג'נרל טרייד. בימים אלה מברר המפרק הזמני, עו"ד עדי פיגל, אם הסיפור המסופר בקבוצות השונות על א' הוא נכון, היות שמדובר בסיפור קיצוני וקשה במיוחד. על-פי הפרטים שעלו בקבוצת הפייסבוק, נציג בכיר מג'נרל טרייד הגיע אל א' כשזה היה מאושפז בבית החולים לטיפול עקב הידרדרות מחלתו, ואמר לו "תחתום. תדאג לאשתך לעת זיקנה. מי ישמור עליה" - ו-א' החולה נכנע וחתם, והפסיד את כל כספו. א' אחר, פנסיונר שחסך במשך 30 שנה לפנסיה, סיפר בקבוצה כי איבד את כל כספו, ואין לו ממה לחיות כעת.

סיפור נוסף שהגיע אל "גלובס" הוא של בני-הזוג ב', מראש העין, שהפסידו 20 אלף דולר - כל חסכונותיהם - רק בגלל שהכירו את דוד רוז. ר', חברם של בני-הזוג, שהפסיד אף הוא כספים בג'נרל טרייד אמר ל"גלובס" כי "מדובר בזוג צעיר. האישה כרגע בהיריון מתקדם, לאחר שהיא ובעלה ניסו תקופה ארוכה להיכנס להיריון, ולא הלך להם. עכשיו היא בשמירת הריון, ובעלה הוא סטודנט לרפואה.

"כל רכושם היה 20 אלף דולר, והם העבירו את כל הסכום לדוד רוז. בעלה למד עם דודו רוז בתיכון, הם הכירו מהעבר, ורוז שכנע את ב' להכניס את כל ה-20 אלף דולר לתוך המסחר בג'נרל - והכסף נעלם, נבלע להם. אני מדבר עם אנשים שהיו בקשר עם דוד רוז מהצבא, מהתיכון, חברים ועוד - ואת כולם הוא גייס שיכניסו כספים לחברה שלו. אבל זה היה מסלול חד-סטרי. אי אפשר היה למשוך את הכסף בחזרה".

הטענות לתרמית מצד החברה לא נשמעות בפעם הראשונה. נגד החברה ונגד רוז הוגשו מספר תביעות לפני מספר חודשים, בטענות לגזילת כספי משקיעים - בהם תביעתו של המשקיע נועם אדרי, בעל חברת הפקות, שטוען כי נגזלו ממנו יותר מ-3 מיליון שקל; וכן תביעה של שלושה משקיעים נוספים שטענו לתרמית משקיעים בתביעה שהגישו לבית המשפט לפני חודשים ארוכים.

תביעות אלה התנהלו בבתי המשפט עד לפתיחת הליך הפירוק לאחרונה, ובמקביל הוגשו תלונות רבות של משקיעים לרשות ניירות ערך ולמשטרה, אך הנורות האדומות של המשטרה ורשות ניירות ערך לא נדלקו עד לאחרונה ממש.

"רשויות האכיפה ישנו"

אחד המשקיעים סיפר ל"גלובס", שהוא אף תיעד במשך חודשים את המסחר באמצעות ג'נרל טרייד, והגיש לרשות ניירות ערך תחקיר מלא על איך החברה מרמה לכאורה את הלקוחות. החומר הוגש לרשות בסוף ינואר השנה, אבל איש לא עשה נקף אצבע בעניין.

"גלובס" חשף בשבוע שעבר תלונות רבות נוספות שהוגשו לרשות ניירות ערך ולמשטרה לפני חודשים ארוכים, אך ברשות העבירו את הכדור למשטרה בטענה כי מדובר בחברה שאינה מפוקחת, ולכן לרשות אין סמכות לחקור אותה. ובמשטרה? שם סגרו את החקירה בטענות כי מדובר ב"סכסוך עסקי".

והנה, על רקע הקריסות האחרונות של שורט טרייד וג'נרל טרייד, רשות ניירות ערך הודיעה פתאום כי תשקול קידום חקיקת "ברוקר-דילר", שתחיל את פיקוח הרשות גם על חברות הברוקראז' הבלתי מפוקחות בישראל.

לדברי ר', "רשויות האכיפה ישנו. מה זה ישנו? הן נחרו, ואת הנחירות שלהן שמענו עד הבית. הן לא עשו כלום. אמרו לי 'לך למשטרה' ובמשטרה אמרו 'זה סכסוך עסקי ואנחנו בכלל לא מטפלים בזה'. כולם התנערו, כולם זלזלו".

ויש גם עדות מבפנים. אחד מעובדי ג'נרל טרייד לשעבר, ג', שהפסיד אף הוא כספים שהשקיע באמצעות החברה, אמר ל"גלובס" שהתריע בפני הרשות משלהי 2016 ועד לאחרונה, שיעצרו את פעילות החברה - אך כל בקשותיו נפלו על אוזניים ערלות.

היום שואל ג' שאלות קשות, ובהן "איך לא נעצרה פעילות החברה כאשר עלו תלונות שהיא עוסקת במרמה וגונבת כסף מלקוחות; איך הבנקים נתנו לג'נרל טרייד למשוך כספים שהופקדו בנאמנות; היכן רואי החשבון של החברה שידעו טוב-טוב לאן הכסף הולך; היכן עורכי הדין שלה שקיבלו תלונות מלקוחות, אך לא נתנו להם מענה?". 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות