אפקון תשלם 9 מיליון שקל על מניות השליטה בחברת שירות הוגן

מייסד שירות הוגן, שי ירון, ימשיך להחזיק ב-45% ממניותיה, ויש לו אופציה למכור את יתרת החזקותיו • אפקון קיצצה מענק למנכ"ל הקודם

מנכ"ל אפקון, ירון קריסי / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל אפקון, ירון קריסי / צילום: סיון פרג'

חברת התעשייה אפקון עדכנה כי השלימה את רכישת השליטה בחברת שירות הוגן, העוסקת בשירות ותיקון מערכות מיזוג אוויר, לפי שווי חברה של כ-16 מיליון שקל. בכך סידרה אפקון למייסד החברה הנמכרת, שי ירון, אקזיט נאה בהיקף של כ-9 מיליון שקל עבור 55% ממניותיה.

לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים בפברואר, יישאר ירון, המכהן כמנכ"ל שירות הוגן, עם 45% מהמניות הנותרות של החברה שהקים, וימשיך לעמוד בראשה. ההסכם מעניק גם לשני הצדדים אופציה, שתיכנס לתוקף בתחילת שנת 2020, לרכישת יתרת החזקותיו של ירון בחברה לפי שווי שייקבע בהתאם לתוצאותיה של שירות הוגן עד אז.

חברת שירות הוגן, העוסקת במתן שירות והתקנות למערכות מיזוג אוויר של לקוחות מוסדיים ופרטיים, הוקמה לפני קרוב ל-30 שנה, ומתמקדת בתחזוקת מערכות מיזוג במפעלים וברשויות, וכן בתכנון, שיווק והפצת מערכות. מהנתונים שאפקון מציגה עולה כי הכנסותיה השנתיות של שירות הוגן עומדות כיום על כ-50 מיליון שקל.

באפקון , שנמצאת בשליטת משפחת שמלצר, ציינו כי הרכישה מאפשרת לחברה להרחיב את פעילות השירות שלה וצופים סינרגיה בינה לבין פעילויותיה הקיימות של אפקון, המחולקות לארבעה מגזרים עיקריים: ליווי והקמת פרויקטים למבנים ותשתיות, פתרונות בקרה ואוטומציה, שיווק והפצת ציוד ורכיבים בתחומי החשמל והבקרה (פעילות סחר) ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת לעסקים.

מזימון אסיפה מתוקן שפרסמה אפקון לפני חג השבועות, עולה כי החברה החליטה - ככל הנראה, לאחר דיונים מול בעלי מניות פרטיים - לקצץ כמעט במחצית את מענק הפרישה שהיא מבקשת לתת למנכ"ל החברה היוצא, ג'רי שנירר, לסכום של 540 אלף שקל, במקום 1 מיליון שקל שביקשה להעניק לו תחילה. דירקטוריון אפקון, שאישר את המענק, ציין כי שנירר "תרם רבות לקידום פעילות החברה, להרחבת פעילויותיה ולקבלת הזמנות לביצוע פרויקטים".

עוד ציינו באפקון כי מאמציו של שנירר בתקופת כהונתו "הביאו לשיפור משמעותי ועקבי בתוצאות העסקיות של החברה, לרבות גידול במחזור המכירות של החברה והונה העצמי בלמעלה מ-50%, וכן לשגשוגה ולהשבחתה של החברה, והיא נכללת כיום במדד ת"א 125, לאחר ששוויה עלה בשנים האחרונות במאות אחוזים". בעלי המניות יתכנסו בסוף החודש לאשר את המענק.

אפקון נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-630 מיליון שקל, אחרי טיפוס של כ-80% במחיר מנייתה בשלוש השנים האחרונות. שנירר הודיע בסוף 2017 על רצונו להתפטר לאחר כהונה של חמש וחצי שנים, ומי שמונה למנכ"ל החברה במקומו היה ירון קריסי, זמן קצר לאחר שפרש מתפקיד מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי.