הרשת החברתית: מלאנוקס פרסמה את שכר הבכירים ל-2017

וגם: מייסד אורמת יקבל את מדליית הנסיך פיליפ, ויצחק פורר נפרד מאלוני חץ

איל וולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס
איל וולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס

שכר בעלות של 5.5 מיליון דולר לאיל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, ב-2017

בעיכוב מסוים, על רקע דחיית האסיפה השנתית של בעלי המניות, פרסמה אתמול (ג') חברת הטכנולוגיה מלאנוקס את נתוני שכר הבכירים בחברה לשנת 2017. עלות שכרו של מייסד, נשיא ומנכ"ל החברה, איל וולדמן, הסתכמה ב-5.4 מיליון דולר (כ-19.4 מיליון שקל) - עלייה של 4.6% בהשוואה ל-2016. הנתונים פורסמו במסגרת זימון ראשוני לאסיפה השנתית, ומהם עולה כי וולדמן קיבל בשנה שעברה שכר בסיס של כ-604 אלף דולר, כאשר עיקר התגמולים שלו היו הוניים, בסך כ-4.6 מיליון דולר.

עוד כ-235 אלף דולר מעלות השכר מיוחסים לתגמולים אחרים - בין היתר הוצאות רכב (כ-13 אלף דולר) ודיור (כ-46 אלף דולר). עוד עולה מהזימון כי במקרה של שינוי בשליטה על החברה, וולדמן יהיה זכאי לתגמולים ("מצנח זהב") בהיקף נוכחי כולל של 7.3 מיליון דולר, כ-6.1 מיליון דולר מתוכם הם שווי התגמול ההוני שלו שיבשיל. בניגוד לשנים קודמות, וולדמן לא קיבל ב-2017 בונוס, וכך גם סמנכ"ל הכספים שפרש לאחרונה, יעקב שולמן. עלות שכרו של שולמן ב-2017 הסתכמה ל-1.1 מיליון דולר, ללא שינוי ביחס ל-2016. שני בכירים אחרים במלאנוקס, סגן הנשיא למכירות והמנהל הטכנולוגי, קיבלו כל אחד שכר בעלות של 1.2-1.3 מיליון דולר ב-2017.

שכר הדירקטורים בחברה בשנה שעברה הורכב מתגמול הוני בסך כ-214 אלף דולר לכל אחד, ותשלומים ששולמו על בסיס השתתפות בישיבות ובוועדות. כך למשל דב בהרב קיבל שכר בעלות של 285 אלף דולר ושי כהן קיבל שכר בעלות 263 אלף דולר.

האסיפה השנתית תתכנס ב-25 ביולי. מדובר באסיפה שנדחתה על רקע זימון לאסיפה מיוחדת שתיערך מחר, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר שינוי במנגנון בחירת הדירקטורים. באסיפה השנתית ביולי יתבקשו בעלי המניות לאשר את הבונוס שיוענק לוולדמן ב-2018 בכפוף לעמידה ביעדים; להקצות לו מניות חסומות; להצביע (בהצבעה לא מחייבת) על שכר הבכירים; וכן לבחור ב-11 חברי דירקטוריון. ההצעה הזו היא ה"נפיצה" ביותר בשל כוונתה של בעלת המניות (10.5%) קרן סטארבורד להעמיד מועמדים מטעמה לדירקטוריון במטרה להחליף את רוב הדירקטורים המכהנים. בזימון לאסיפה מפורט מהלך העניינים מאז כניסת סטארבורד להשקעה בחברה בנובמבר - כך למשל בתחילת דצמבר נערכה פגישה בין פיטר פלד, מנהל בקרן, לבין וולדמן והיו"ר אירווין פדרמן, במסעדה בקליפורניה. בינואר נערכה פגישה גם במשרדי החברה ביקנעם וארוחת ערב בת"א. הפגישה האחרונה בין הצדדים נערכה באפריל, אך מאז היו ביניהם שיחות טלפון.

מלאנוקס מבקשת מבעלי המניות לבחור מחדש בחברי הדירקטוריון לתקופת כהונה נוספת, בהם וולדמן, פדרמן, בהרב, כהן, גלנדה דורצ'ק ודדי פרלמוטר. במקביל, החברה קוראת לבעלי המניות להתנגד לכל מועמד מטעם סטארבורד.

כאמור, בחברה מבקשים לאשר לוולדמן בונוס שיינתן לו עבור עמידה ביעדים ב-2018. הבונוס הוא בגובה של 100%-150% משכר הבסיס השנתי, כלומר כ-604-906 אלף דולר. הצעה נוספת היא להקצות לו 72 אלף מניות חסומות, שחלקן יבשילו על בסיס עמידה ביעדים.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, ונסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-4.5 מיליארד דולר - קרוב לרמות שיא של מעל 5 שנים. וולדמן מחזיק ב-3.4% ממניות החברה בשווי נוכחי של 152 מיליון דולר.

אייל וולדמן, כנס ג'רני 2011 / צילום: תמר מצפי
 אייל וולדמן, כנס ג'רני 2011 / צילום: תמר מצפי

מחפשים פרטיות

אל מלון הילטון בתל-אביב הגיעו אמש חברי המועדון המדעי של מכון ויצמן, כדי לשמוע מה יהיה בגורלה של הפרטיות בעידן המידע. במרכז המפגש עמדה הפעם הרצאתו בנושא זה של ד"ר גיא רוטבלום, מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון. רוטבלום, שעוסק בעבודתו במכון בפיתוח גישות שיובילו להגדרות מתמטיות של פרטיות, סקר בין היתר את האתגרים החדשים שמעמידה למשל רשת נטפליקס, העוקבת אחרי העדפות הצפייה של הגולשים, לא תמיד בידיעתם. עוד הזהיר רוטבלום כי לממשלות יש המון מידע עלינו, והם שוקלים לשתף אותו עם מגזרים שונים. "זה טוב וזה גם רע", הוא טען.

ועוד בתוכנית האמנותית: בהמשך הערב עלה לבמה שאולי לוטן, מנכ"ל ובעלי קבוצת הנדל"ן לוינשטין שדיבר על יזמות, ואחריו דיבר אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. התרשמו ודאגו לעתידה של הפרטיות בעידן החדשנות: שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל ויו"ר המועדון המדעי; יעל גורן וגמן, מנכ"לית המועדון המדעי ; פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן; שרה ופרופ' מיכאל סלע, לשעבר נשיא המכון; ישעיהו (שייקה) לנדאו, מבעלי השליטה באגוד; פרופ' מיכאל סלע; אשת העסקים והיזמת רוני רוס ובן זוגה גדעון רוס; יעקב בן אדיבה, מנכ"ל אקסנ צ'ר ישראל; פרופ' רות ארנון ובן זוגה ד"ר אוריאל ארנון; יוסי דהן, בעל השליטה באלדן; עמית בן סירא, בכיר בקרדיט סוויס שהעניקה חסות לאירוע; עו"ד אודליה שפיטלני; שמואל פרנקל, יו"ר אפסילון; מהרטה רון, סגנית ראש עיריית תל-אביב ובעלה ערן רון; אייל בליצר, מנהל השקעות קרן גלילות; ואחרים.

מהרטה ברוך וזייפמן/ צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן
 מהרטה ברוך וזייפמן/ צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן

מייסד אורמת נבחר ע"י האקדמיה המלכותית בבריטניה כבעל תרומה יוצאת דופן

שבועות ספורים לאחר שזכה בפרס ישראל למפעל חיים בתעשייה, יהודה (לוסיאן) ברוניצקי זוכה בפרס נוסף. האקדמיה המלכותית להנדסה בבריטניה הודיעה אתמול כי ברוניצקי יקבל השנה את "מדליית הנסיך פיליפ" - המחולקת אחת לשנתיים למהנדס שתרומתו להנדסה יוצאת דופן. ברוניצקי (83) ייסד יחד עם רעייתו יהודית את חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת בשנת 1965, וכיהן כמנהל הטכנולוגי של החברה במשך שנים רבות. המדליה נחשבת לפרס האישי היוקרתי ביותר של האקדמיה המלכותית להנדסה; הנסיך פיליפ - הדוכס מאדינבורו, בעלה של אליזבת מלכת אנגליה - הוא עמית בכיר באקדמיה.

בהודעת האקדמיה נכתב כי המדליה תוענק לברוניצקי על עבודתו יוצאת הדופן לפתח טכנולוגיות חדשות לניצול האנרגיה הגיאותרמית של כדור הארץ. "אנרגיה גיאותרמית היא מקור אנרגיה נקי. עבודתו החלוצית של ברוניצקי על נוזלים אורגניים הייתה קריטית לפיתוח התעשייה", נכתב בהודעה, המפרטת את ההיסטוריה של הקמת אורמת, ומציינת כי עד כה בנתה החברה עשרות תחנות המפיקות כ-3,000 מגה וואט.

"ברוניצקי תרם תרומה משמעותית למדע ההנדסה בכללותו, עם כ-50 פרסומים ו-35 פטנטים שרשומים על שמו ועוד 65 פטנטים משותפים, ועם תמיכתו בארגונים המתמקדים בייצור גיאותרמי", מוסיפה הודעת האקדמיה.

ברוניצקי עצמו מסר בהודעה כי "זהו כבוד גדול לקבל את מדליית הנסיך פיליפ. בזמנו, 'מכירה' של סוג חדש לגמרי של אנרגיה הייתה קשה, ומספק לראות שכיום יש יצרנים ומרכזי מו"פ מבוססים שמקדמים את המערכות הללו".

יהודה ברוניצקי / צלם: תמר מצפי
 יהודה ברוניצקי / צלם: תמר מצפי

יצחק פורר נפרד מאלוני חץ

יצחק פורר, מרואי החשבון הבכירים בישראל, נפרד מתפקידו כדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, אחרי תשע שנות כהונה. פורר (84), הוא ממקימי פירמת ראיית החשבון הענקית קוסט-פורר-גבאי את קסירר, בה הוא כיהן כמנכ"ל ובהמשך כיו"ר, וממנה פרש במהלך שנת 2007.

פורר הצטרף לאלוני חץ בשנת 2009, והיה חבר בוועדת הביקורת ובוועדת התגמול של החברה ומלבדה הוא חבר בדירקטוריונים של חברות נוספות.

עזיבתו של פורר את הדירקטוריון של אלוני חץ נעשה כחודש וחצי לאחר שהחברה צרפה לדירקטוריון שלה כדח"צ את הפרופסור לכלכלה צבי אקשטיין, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, ומי ששמו עלה באחרונה כאחד המועמדים העשויים להתמודד על תפקיד הנגיד הבא, הצפוי להתפנות בחודש נובמבר.

אלוני חץ, שבשליטת דודי ורטהיים והמנכ"ל נתן חץ, נסחרת בבורסה בשווי של כ-5.7 מיליארד שקל, אחרי שאיבדה כ-10% מערכה מתחילת השנה.

בחודשים האחרונים נודע כי החברה תשקיע עד לכ-1.6 מיליארד שקל (כ-340 מיליון ליש"ט) בפעילות רכישה, ייזום וניהול נדל"ן מניב בבריטניה, באמצעות חברה חדשה שתקים, שתתמקד בפעילות באזור המטרופולין של לונדון.

לאלוני חץ יש כיום פעילות בבריטניה, באמצעות החזקה בקבוצת הקרנות ברוקטון (Brockton) ומלבד זאת היא פועלת באמצעות חברות שונות בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, בשוויץ ובישראל (באמצעות חברת אמות) - פה היא מחזיקה גם בשליטה בחברת אנרג'יקס הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת.

יצחק פורר / צילום: איל יצהר
 יצחק פורר / צילום: איל יצהר