פנטלום שנמצאת בפירוק צפויה להימכר ל-NRG האמריקאית

NRG תרכוש את החברה שעוסקת בתחום אנרגיית הרוח תמורת מיליון דולר

טורבינות רוח / צילום: שאטרסטוק
טורבינות רוח / צילום: שאטרסטוק

חברת NRG האמריקאית צפויה לרכוש את פעילותה ונכסיה של חברת פנטלום טכנולוגיות, שנקלעה לפני כשנה וחצי לקשיים כלכליים שהובילו אותה לחדלות פירעון ולהליך פירוק - כך עולה מבקשה שהגיע לפני מספר ימים מפרק החברה רו"ח ועו"ד אשר (אשי) אנגלמן לבית המשפט המחוזי בלוד. חברת NRG תרכוש את פנטלום, שעוסקת בתחום אנרגיית הרוח, בסכום של כמיליון דולר.

פנטלום, שעסקה בפיתוח, ייצור והתקנה של מערכות מדידת מהירות וכיוון הרוח באמצעות קרני לייזר, הוקמה בשנת 2009 כחברת סטארט-אפ, וגייסה לאורך השנים השקעות בסך 23 מיליון דולר. בסוף ינואר 2017 הגישו עובדי החברה בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לחברה, לאחר שזאת נקלעה למצוקה תזרימית שהובילה לעיכובים בתשלום השכר לעובדים ולמהלך של פיטורי עובדים. 

רו"ח אנגלמן, ראש תחום הבראה וחדלות פירעון בפירמת PwC ישראל, מונה כמפרק של החברה. מאז המינוי המשיכה פנטלום לפעול במתכונת מצומצמת תחת ניהולו של המפרק וצוות הבראה וחדלון פירעון במחלקה הכלכלית של PwC ישראל, ואף המשיכה לייצר ולמכור עשרות מערכות בשווי של מיליוני שקלים.

"הצעת הרכש מניבה את התוצאה הטובה ביותר לנושים"

בבקשה שהגיש רו"ח אנגלמן לבית המשפט, הוא ביקש לאשר את המכירה ל-NRG וכתב "כי להערכת הח"מ ולאור מצבה של החברה, הצעת הרכש מהווה ההצעה המיטבית לקופת הנושים, אשר מניבה את התוצאה הטובה ביותר שניתן להשיג בנסיבות העניין".

לפי המפורט בבקשה שהוגשה לבית המשפט, לאחר שפנה אנגלמן לתפוצה רחבה של גורמים מתחום פעילותה של פנטלום בארץ ובחו"ל לגבי רכישת החברה, מספר גופים הביעו התעניינות והחלו בתהליך בדיקת נאותות לרכישת החברה או חלקים ממנה.

חברת NRG הציעה את הצעת הרכש הגבוהה ביותר - רכישת פעילותה ונכסיה של החברה תמורת כמיליון דולר (למעלה מ-3.7 מיליון שקל). מדובר בחברת-בת של חברת ESCO Technologies שנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו-יורק.

עוד צוין בבקשה כי "בין המציעה (NRG, ב"ש) לחברה (פנטלום, ב"ש) קיימת סינרגיה רבה בין תחומי פעילותה לתחום בו פועלת החברה, דבר שיכול להביא לשגשוגה של המציעה תוך המשך פיתוח הטכנולוגיה הקיימת ושימוש הלקוחות הקיימים"; וכן כי חברת NRG "לקחה על עצמה התחייבות להמשיך ולתת אחריות ושירות לכל הלקוחות אשר רכשו את מערכות החברה בתקופת הפירוק".

רו"ח ועו"ד אנגלמן מסר: "לכל אורך הדרך האמנו כי למרות הטעויות שהובילו לחדלות הפירעון, הפוטנציאל שבבסיס המוצר שפיתחה פנטלום הינו גדול מאוד. התעקשנו על המשך הפעילות השוטפת, ואכן הצלחנו למכור עשרות מערכות אשר הכניסו מזומנים דרושים לקופה הריקה. הרכישה על-ידי NRG מערכות מוכיחה כי האמון בטכנולוגיות שפיתחה פנטלום היה מוצדק. עתה נוכל להתפנות לבחינת היקף חובות החברה, בתקווה לשלם לנושים חלק ניכר מהחוב כלפיהם".