השופט דנציגר ישמש מגשר בסכסוך בין שופרסל ללאומי קארד

שופט בית המשפט העליון בדימוס ינסה להכריע בסכסוך היצרי בין הצדדים בנושא השותפות במועדון האשראי

יורם דנציגר / צילום: איל יצהר
יורם דנציגר / צילום: איל יצהר

שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר, ישמש כמגשר במסגרת הסכסוך שבין שופרסל ללאומי קארד בנוגע למועדון המשותף שהיה לשתי החברות. רשת הקמעונאות וחברת כרטיסי האשראי הצליחו להגיע להסכמה בנושא הבוררות והודיעו על כך לבית המשפט, וזאת לאחר שתי תביעות שהגישה לאומי קארד כנגד שופרסל.

לפני מספר חודשים פרש דנציגר מבית המשפט העליון. מאז הוא הספיק להצטרף כחבר סגל בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, ובימים אלה נודע כי הוא צפוי לעמוד בראשות ועדה לצמצום הרשעות-שווא בישראל, עליה הודיעה שרת המשפטים איילת שקד.

בפני דנציגר עומדת משימה לא פשוטה: היחסים בין שופרסל ללאומי קארד קשים ומתוחים על רקע החלטת שופרסל לסיים את השותפות בת ה-10 שנים עם לאומי קארד במועדון כרטיסי האשראי המשותף ומעבר לשיתוף-פעולה מול המתחרה כאל. מדובר באחד המועדונים הגדולים בישראל, והפסקת השותפות גרמה לנזק לא מבוטל ללאומי קארד.

במסגרת הליך ההיפרדות הגישה לאומי קארד שתי תביעות לבית המשפט. בתביעה הראשונה לאומי קארד דורשת לקבל לידיה את הערכת השווי שבוצעה לשופרסל פיננסים (החברה בה הופעל המועדון) ושעל בסיסה השותפה השלישית במועדון, פז, מכרה את מניותיה.

כמו כן, לאומי קארד הגישה באחרונה תביעה נוספת, בטענה כי שופרסל "מבריחה נכסים" בשופרסל פיננסים, שכן היא מחתימה מחדש את חברי המועדון עם כאל מחוץ לחברה לשופרסל פיננסים - מה שישפיע על שווי מניות חברת כרטיסי האשראי בחברה המשותפת, שווי שמוערך בכ-800 מיליון שקל (לפני נטישת חברי המועדון לשותפות עם כאל).

שופרסל דחתה את התביעות וטענה כי "לאומי קארד לא מסוגלת לשאת את העלבון של סיום השותפות איתנו, וכי היא נוקטת תכסיסנות".

בית המשפט ביקש מהצדדים לפנות להליך בוררות. גם לגבי הליך זה היו בין הצדדים חילוקי דעות, אך הם הצליחו בסופו של דבר להגיע להסכמה ומינו את דנציגר כמגשר. לא ניתנה מגבלת זמן למינוי, וכל צד יכול לסיים את הגישור בכל עת.