מנדלבליט, המדינה כולה ממתינה לך

אתה לא מרגיש, מנדלבליט, שאיטיותך גורמת לנזקים בכל תחום? יאללה, תזוז כבר

אתה לא מרגיש, מנדלבליט, שאיטיותך גורמת לנזקים בכל תחום? שאתה מאבד את שארית כבודך וסמכותך כאשר אתה מנהל משא-ומתן עם שרה נתניהו, שמבזה אותך ואת המערכת שבראשה אתה עומד? יאללה, תזוז כבר.

האיטיות מן השטן

"המהירות לא תשפיע על איכות התיק נגד ביבי", אמר היום (ב') מנדלבליט בכנס לשכת עורכי הדין באילת. אבל, אדוני היועץ, האיטיות שלך לא רק מחבלת באיכות התיק, אלא גם משבשת את החיים במדינה. קשה מאד לחיות כבר שנים עם הציפייה להורדת הנעל השנייה.

קיש כמשל

יואב קיש, למשל. האיש הוא חבר הכנסת מטעם הליכוד, והוא גם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת. קיש לא נמנה על המתלהמים של הליכוד. לעומת רבים אחרים בליכוד, ובימין בכלל, אפשר לומר עליו שהוא אדם שקול למדי. והנה, האיש הלא מתלהם הזה, יצא אתמול בהכרזה ש"אלשיך לא יכול להמשיך מעבר לתקופה שנקבעה". למה? - בגלל ש"ההתנהלות התקשורתית של המפכ"ל קרעה את האמון בינו לבין הדרג המדיני".

יחסי אמון?

אתה מבין, אדוני היועץ המשפטי? כך רואים אנשי הליכוד את תפקידה של המשטרה והעומד בראשה. לדעת קיש ורבים מחבריו, המפכ"ל צריך לדאוג ליחסי אמון עם הדרג המדיני. קיש לא מתחיל אפילו להעלות על דעתו שזה צריך להיות הפוך. כל עוד בדרג המדיני יושבים אנשים החשודים בעבירות פליליות, ולא קלות, ואנשים אלה וחבריהם שופכים השמצות אין סוף על המשטרה - איך יכול להיבנות אמון כזה?

מה שקיש מציע בעצם זה שהמשטרה תניח לביבי ואשתו וחבריו. בכך הוא מצטרף לדוד אמסלם, מירי רגב, מיקי זוהר ואחרים. לא יודע אם קיש באמת שואף לכך, או שזה מיועד לחזק את מעמדו בליכוד. מכל מקום, הדברים נאמרו, והם מחלחלים בציבור בכלל ובקרב ציבור הליכוד בפרט.

"הכל שקרים"?

אז מה אני רוצה ממך, מנדלבליט, אתה בוודאי שואל. ובכן, ההתנפלות על מערכת החוק היא תוצאה מכך שאין החלטה בעניינו של נתניהו (ואשתו). ככל שההחלטה מתעכבת, כך היא מעודדת את הגורמים המקווים להוציא את ביבי מן המיצר. ביבי לא יושב בזמן הזה בחיבוק ידיים ולשון, והוא ממשיך עם הסיסמאות ש"הכל שקרים", ולא יהיה כלום ו ... אתה מכיר את הדברים. ככל שאתה, מנדלבליט, מתלבט ומהסס - כך אנשים, בליכוד ומחוצה לו, תוהים: אולי ביבי ייצא מהצרה הזאת? ובמקרה כזה, הם צריכים לדאוג לעצמם באמצעות יציאה להגנתו.

שארית הכבוד

אתה לא מרגיש מנדלבליט שאיטיותך גורמת לנזקים בכל תחום? שאתה מאבד את שארית כבודך וסמכותך כשאתה מנהל משא-ומתן עם שרה, שמבזה אותך ואת המערכת שבראשה אתה עומד? יאללה, תזוז כבר.