חמאס: הבנות להפסקת אש; צה"ל לא יתקוף אם השקט יישמר

(עדכונים שוטפים) - בארגון טוענים שגובשו הסכמות לרגיעה בתיווך מצרים; לפי גורמי ביטחון בישראל, לא יופצצו יעדים בעזה כל עוד לא יהיה ירי • גורם מדיני: אם האש תתחדש, נגיב בעוצמה • הלילה שוגרו מטחים כבדים ליישובי הנגב המערבי - רקטה אחת פגעה ישירות בבית באשכול • צה"ל תקף עשרות יעדים

עזה, היום / קרדיט תמונה: חדשות "וואלה!"
עזה, היום / קרדיט תמונה: חדשות "וואלה!"

גורמים מדיניים וביטחוניים אמרו הבוקר (ד') כי אם יימשך השקט מול רצועת עזה צה"ל לא יוסיף לתקוף יעדי חמאס וג'יהאד אסלאמי. אולם, אם תתחדש האש הדבר יגרור תגובה חריפה יותר משהייתה עד כה. זאת, לאחר שבמהלך הלילה נשמעו אזעקות "צבע אדום" רבות ונפלה פצצת מרגמה בחצר בית ביישוב במועצה האזורית אשכול - ורקטה פגעה במגרש קט-רגל בנתיבות. צה"ל תקף נכון לשעה 4:00 לפנות בוקר 65 יעדים של ארגוני טרור ברצועה.

משרד החינוך הודיע כי הלימודים היום יתקיימו כסדרם. לעומת זאת, נמסר כי הטיולים המתוכננים להתקיים בטווח של עד 15 קילומטרים מגבול עזה - יבוטלו. תושבים במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול הונחו להישאר במרחק של 15 שניות מהמרחבים המוגנים. בנוסף, עבודה חקלאית תאושר בתיאום פרטני מול החטיבה המרחבית והאוגדה.

מתיחות בדרום - עדכונים שוטפים:

10:33 ח"כ עפר שלח (יש עתיד) קורא "לקדם מהלכים שישפרו את המצב הכלכלי וההומניטרי ברצועה, ויבהירו גם לאוכלוסיה שלתוקפנות של חמאס יש מחיר". לדבריו, "צריך להתקדם להסדר האפשרי היחיד: שיקום הרצועה במקביל למניעת ההתעצמות ועצירת התוקפנות של חמאס.
אבל ראש הממשלה מונע כל דיון בצעדים להקלת המצוקה בעזה, למרות שהדרג המקצועי משוכנע בנחיצותם".

10:30 גורם בכיר במערכת הביטחון אומר כי ישראל פועלת בחודשים האחרונים בעוצמה ובנחישות נגד כל ניסיון להפר את ריבונותה או לפגוע בביטחון תושבי הדרום ותמשיך לפעול בעוצמה נגד כל ניסיון להפר את השקט.

10:24 חברת קיבוץ בארי אומרת בשיחה עם וואלה! NEWS כי התושבים "שומרים על החוסן, ברגע שמורידים משמעותית את סף הלחץ". לדבריה, במהלך הלילה נשמעו שלוש אזעקות צבע אדום. "אנחנו כבר מתורגלים, אבל אי-אפשר להגיד שהמצב הזה לא גורם לתחושת רוגע. מחכים לשמוע את הבום, ואז עולה השאלה אם הייתה פגיעה במבנה או יירוט שלנו. אנחנו חיים בשגרה של מתיחות", הוסיפה.

10:10 גורם מדיני אומר כי המערכה ברצועת עזה מנוהלת בשיקול דעת ובתקיפות וצה"ל נתן מכה משמעותית בלילה ועתה האחריות היא על חמאס. לדברי הגורם, משעות הבוקר נפסקה האש וישראל העבירה מסר שאם היא תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יהיו חזקות אף יותר.

9:55 גורמי ביטחון אומרים שצה"ל לא יתקוף ברצועה אם השקט יישמר.

9:13 שר החינוך נפתלי בנט אומר במשדר וואלה! NEWS כי אין הבנות לגבי הפסקת אש. "יש פעולה של מדינת ישראל נגד עזה ויש מה שהצד השני יחליט. הוא יקבע את גורלו. אנחנו לא הגענו לשום סיכומים ולשום הסכם מול חמאס. אנחנו פועלים לפי האינטרס הישראלי", הוסיף.

עוד אמר בנט כי 75% מהתלמידים במוסדות החינוך ביישובי הנגב המערבי הגיעו הבוקר לבתי הספר. לדבריו, "התפיסה שלי היא שצריך לעמוד כצוק איתן מול חמאס ולתת גב איתן לתושבי עוטף עזה". עוד הוסיף בנט כי העביר את הלילה בעצמו בבית משפחה באחד היישובים באזור. "חוויתי בעצמי את הלילה הלבן הזה", הוסיף. "ההתחממות בצד העזתי לא מקרית ולא מקומית. המוח הוא מוח איראני והידיים ידיים חמאסניקיות", אמר עוד בנט. "ישראל מצויה במערכה ממוקדת ועקבית מול ראש התמנון באיראן שמפעיל את זרועותיו בסוריה ובעזה נגדה".

9:06 בבית החולים ברזילי באשקלון נותר הבוקר אדם אחד שנפגע מחבלה ברגלו אתמול במהלך ריצה למרחב מוגן. במהלך הלילה טופלו בבית החולים שלושה תושבים משדרות, שלושה מנתיב העשרה ושניים מאשקלון. שישה מהם ספגו פגיעות גוף קלות במהלך ריצה למרחב מוגן ושניים הם נפגעי חרדה.

9:01 אייל ברנדס, תושב הקיבוץ במועצה האזורית אשכול שבו נפלה פצצת מרגמה בחצר בית, אומר במשדר וואלה! NEWS כי "היה ברור שהעסק הולך להסלמה". לדבריו, כל תקרית מחזירה את ילדיו "שנים אחורה לחרדות ולפחדים", אך הקהילה ביישוב חזקה ומגובשת "ותעשה הכול כדי לחזור לשגרה כמה שיותר מהר".

8:39 ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אומר כי אחרי הלילה הקשה שעבר על התושבים, "אנחנו מנסים להחזיר כמה שאפשר את האנשים לשגרת היום". לדבריו, "קל להתלהם אבל צריך להיות מבוקרים. המדינה ידעה להגיב כך שיהיה לנו חוסן מצד אחד ומצד שני שידעו מי בעל הבית פה - וזה דבר חשוב". ירקוני הוסיף כי תושבי המועצה מעניקים לצה"ל את הגיבוי שלו הוא זקוק בפעולה מול ארגוני הטרור בעזה.

8:35 ח"כ חיים ילין (יש עתיד) אומר כי כל עוד הקבינט מגמגם נוצר מצב של הישענות על העורף שהפך לחזית וכי הדבר אינו מקובל עליו. לדבריו, "צריך לפגוע בראשים שלהם ובבתים של אותם משפחות שחמאס ידע שאין לו לאן לחזור ובמקביל לשקם את עזה".

8:28 נעמי פלטשר שבחצר ביתה פגעה פצצת מרגמה אומרת כי הפיצוץ פער בור ושבר את משקוף דלת המחסן במקום. "עפו רסיסים לכל הגינה וגם בתוך הבית והרכב שלי", מוסיפה פלטשר.

8:19 שר המדע אופיר אקוניס אומר בכנס שרי המדע הבינלאומי בירושלים כי ישראל פועלת כפי שהייתה פועלת כל מדינה מול ארגון טרור המאיים לפגוע באזרחיה.

7:35 חמאס והג'יהאד האסלאמי מוסרים בהודעה משותפת כי "כל האופציות פתוחות: ירי ייענה בירי ודם בדם, נדבוק במשוואה הזו".

07:31 המועצה האזורית שער הנגב מודיעה כי במהלך הלילה נפלו כמה רקטות בשטחים פתוחים בתחומיה. יחד עם זאת, אין כל שינוי בהנחיות לתושבים. עוד נמסר כי הלימודים במוסדות החינוך במועצה יתקיימו כסדרם וכי במהלך היום יופעל חדר מצב לליווי התנהלות הסעות התלמידים.

07:21 דובר צה"ל מודיע כי מאז אתמול, נכון לשעה 4:00 לפנות בוקר, הותקפו 65 יעדי טרור ברחבי הרצועה

07:00 האזעקות במועצת אשכול הלילה: זוהו שתי נפילות בשני יישובים ופגיעה ישירה במחסן בחצר בית; ללא נפגעים.

05:30 בכיר חמאס ח'ליל חיה אומר כי הושגה הסכמה בדבר שיבה להבנות הפסקת האש ברצועת עזה. זאת לדבריו, "לאחר שההתנגדות הצליחה לדחוק את התוקפנות ולמנוע את שינוי כללי העימות ובמעורבות מתווכים רבים במהלך השעות האחרונות".

05:06 אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות שער הנגב ושדות נגב

05:00 דיווח פלסטיני: חמאס הסכים להפסקת אש עם ישראל

03:53 יורטו השיגורים לעבר המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. יתר האזעקות באזור היו אזעקות שווא. מדובר צה"ל נמסר כי העניין בבדיקה.

03:17 אזעקות נוספות נשמעו ברחבי יישובי עוטף עזה

03:03 התרעות נוספות נשמעו ביישובי עוטף עזה

02:56 אזעקות "צבע אדום" נשמעו באשכול, שער הנגב ושדות נגב

02:35 התרעות נוספות נשמעות באשקלון וביישובי עוטף עזה

02:27 מטח שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה והדרום

02:14 אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול

01:36 כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל חידש את התקיפות ברצועה.

01:28 התרעות נוספות נשמעות במועצה האזורית חוף אשקלון.

01:17 מטח שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ודרום הארץ.

01:13 התרעות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית אשכול.

0 1:05 צה"ל הודיע כי מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס תקפו כ-25 יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של חמאס וימשיכו לפעול כנגדה באופן עוצמתי וחד. צה"ל ערוך לממש את פעילותו ככל שיידרש ובמגוון רחב של כלים".

00:59 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון שבעוטף עזה.

00:40 התרעות "צבע אדום" נשמעו ביישובי עוטף עזה ובמועצה האזורית אשכול.

00:37 מערכת "כיפת ברזל" יירטה שיגור בשמי נתיבות. רסיסים נפלו בשטח פתוח סמוך למגרש קט-רגל בעיר.

00:27 התרעת "צבע אדום" נשמעה בנתיבות וביישובי עוטף עזה.

00:06 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

00:03 מערכת "כיפת ברזל" יירטה שיגור בשמי מועצת שער הנגב.

23:38 התרעות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

23:41 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

23:34 דובר צה"ל הודיע כי הצבא פועל כעת ברצועת עזה, וכי זהו מקורם של הפיצוצים הנשמעים באזור.

23:33 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

23:27 דובר צה"ל: ההתרעות בנתיבות ואשקלון - אזעקות שווא.

23:19 דיווחים פלסטיניים: חיל האוויר תוקף ברצועה.

23:17 גורם מדיני: "הדיווח על הפסקת אש לא נכון".

23:03 דובר הג'יהאד האסלאמי דאוד שיהאב אישר כי בעקבות מגעים עם מצרים הושג הסכם הפסקת אש עם ישראל, המבוסס על הסכם ההודנה משנת 2014.

22:58 דיווח: הושגו הבנות לרגיעה בין ישראל לפלגים הפלסטיניים בתיווך מצרי. הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות.