מריחואנה | פודקאסט

היזם הישראלי שמוכר מכשירי גידול קנאביס במיליוני דולרים

03/01: יוני אופיר, ליף • שוק הקנאביס בארה"ב בלבד עומד על כ-150 מיליארד דולר, ונמצא במגמה להפוך לחוקי • הסטארט-אפ Leaf מאפשר לצרכני קנאביס לגדל את הצמח בביתם באופן אוטומטי וללא מגע יד אדם • "ברור שרבים משתמשים בצמח הזה, זהו שוק מתפתח הגדל באופן אקספוננציאלי"

"כמה גדול שוק הקנאביס? השוק הלא-חוקי בארה"ב הינו בהיקף של 150 מיליארד דולר בשנה, בארצות הברית בלבד. מאז הלגליזציה ב-2015, גדל השוק החוקי בארה"ב מ-1.5 מיליארד דולר ל-7 מיליארד דולר - מדובר בגידול אקספוננציואלי. זה בא לידי ביטוי גם השקעות, רק ב-2017 הושקעו כמיליארד דולר בחברות המייצרות מוצרים לשוק הקנאביס".

יוני אופיר נכנס לעסקי גידול הקנאביס כמעט במקרה. הוא גר בארה"ב מספר שנים, ורצה להתחיל לגדל קנאביס בביתו באופן עצמאי - מה שהוביל בסופו של דבר להקמת הסטארט-אפ Leaf. החברה מייצרת מכשיר גידול קנאביס ביתי. למעשה, מדובר במקרר "מעוצב" אשר מגדל עצמאית קנאביס איכותי, ללא מגע יד אדם, בהתאם לזן הצמח ודרישות המגדל.

את הסטארט-אפ הקים אופיר עם שותפו ערן מרדכי, ועד כה גייסה החברה כ-4.5 מיליון דולר, מעסיקה 13 עובדים, והיא מציגה מכירות משמעותיות של כמעט 5 מיליון דולר של המוצר, אותו היא מייצרת בסין - ואמור להגיע לראשונה ללקוחות בשבועות הקרובים. בחברה השקיעו בין היתר Phyto Partners, ו-CJV Capital.

בפרק חגיגי לפתיחת העונה השלישית של עוד פודקאסט לסטארטאפים, נפגשנו עם אופיר כדי לשוחח איתו על Leaf, על כיצד מוכרים מוצר בשוק מתפתח, ועל מה הוא צופה לשוק הקנאביס העולמי - אחד התחומים ה"חמים" והצומחים ביותר בשנים האחרונות.

מה כל-כך מעניין בשוק הקנאביס, מבחינה עסקית?

אופיר: "מדובר בשוק לא חוקי מצד אחד. מצד שני, כולם יודעים שאנשים רבים משתמשים בצמח הקנאביס באופן קבוע. ולכן יש מגמה להפוך את הצמח לחוקי, להתחיל לגבות מס על הגידול והמכירות שלו. מאז 2015 כאשר קולורדו עשתה לגליזציה, השוק החוקי גדל משמעותית".

"מעבר לכך, אנו רואים אקו-סיסטם שלם שמתפתח: חברות הנוגעות לא רק בגידול הצמח, אלא גם בשוק 'מסביב': ניתוח מידע, שיפור תהליכי הגידול והייצור, סליקה ותשלומים, שילוח, אחסון והפצה. ועוד לא נגענו בכלל בשוק הבריאות, שם יש רבים הצופים כי הצמח יעשה מהפכה אמיתית", מסכם אופיר.

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (אקסלרטור גלובלי) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).