הסתיימה שביתת עובדי מקצועות הבריאות; יחלו במו"מ

לאחר שביתה של ארבעה ימים, יחזרו העובדים לעבוד ויתנהל מו"מ עם האוצר עד ה-21 ביוני • השביתה התקיימה במחאה על "מחסור חמור בעובדים"

מערכת הבריאות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מערכת הבריאות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עובדי מקצועות הבריאות יחזרו לעבוד לאחר שבית הדין לעבודה קבע כי יתנהל משא-ומתן אינטנסיבי לפתרון מצוקת עומסי העבודה עד 21 ביוני. המשא-ומתן יתנהל בחסות בית הדין. השופטת אופירה דגן-טוכטמר לא הוציאה צווי מניעה, והסתדרות התחייבה על הקפאת כלל הצעדים הארגוניים. עם זאת, בהסתדרות מסרו כי השופטת התירה לעובדים לשוב ולשבות תוך מתן התראה של שלושה ימים, באם הצדדים לא יגיעו להסכמות במסגרת הזמן שהוגדרה.

במסגרת השביתה, 5,000 עובדים בבתי החולים ובמרפאות לא התייצבו במקום העבודה במחאה על מחסור חמור בתקנים בסקטור הפארא-רפואי. בין העובדים השובתים יש פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאומנות. עובדים אלה מועסקים בין היתר במשרד הבריאות, שירותי בריאות כללית, קופת-חולים מאוחדת, בית החולים הדסה, בית החולים שערי צדק, מרכזים לבריאות הנפש ומוסדות נוספים.

לטענת נציגי העובדים, מתקיים שימוש מסיבי בצורות העסקה שנועדו לעקוף העסקה ישירה ואת הוראות ההסכמים הקיבוציים, תוך פגיעה חמורה בכוחם הארגוני של העובדים. עוד הם הוסיפו כי העומס מוביל עד כדי סיכון לפגיעה בבריאות הפיזית והנפשית של העובדים, וחושף אותם לאיומים מצד חולים שאינם מקבלים טיפול הולם.

יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות, אלי גבאי, מסר: "אני מברך על העמדה שהביעה השופטת אשר הצדיקה את מאבקנו. בתקופה הקרובה ננהל מו"מ אמיתי, כן וענייני לטובת עובדי מקצועות הבריאות וציבור המטופלים במדינת ישראל".