המרוץ בין שב"כ למוסד לאבטחת הרכב האוטונומי של פולקסווגן

לאחר שפולקסווגן נכנסה לפני שנתיים כשותפה בחברת סייבר סקיוריטי לרכב שהוקמה ע"י בכירי השב"כ, מודיעה גם חברת-הבת סקודה על אימוץ טכנולוגיה של חברת סייבר בהובלת ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו

יצרנית הרכב סקודה מקבוצת פולקסווגן הודיעה אתמול (ד') על תחילת שיתוף-פעולה בין מעבדת החדשנות שלה, DIGILAB, לבין 4 חברות ישראליות שפעילות בתחומים שונים של הרכב החכם והמקושר. מטרת שיתוף-הפעולה היא הטמעה מואצת של טכנולוגיות החברה ברכבי סקודה העתידיים. החברה ביצעה בחודשים האחרונים מפגשים רבים עם חברות סטארט-אפ בתחום בסיוע צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי פולקסווגן לישראל.

אחת החברות המעניינות שנבחרו והוכרזו אתמול היא חברת הסייבר סקיוריטי XM CYBER מהרצליה, שהוקמה באפריל 2016 ופיתחה פלטפורמת סימולציה אוטומטית לזיהוי וניתוח של התקפות סייבר. החברה חלה להיחשף רשמית רק השנה, וככל הידוע שיתוף-הפעולה שלה עם סקודה הוא פעילותה הראשונה בתחום הרכב. את החברה הקימו 3 מייסדים "ביטחוניים": תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד; נעם ארז, מבכירי מערך המודיעין לשעבר; ובועז גורודינסקי, גם הוא מבכיר המערך הטכנולוגי של חיל המודיעין.

אולם זה לא המהלך הראשון של קבוצת פולקסווגן באימוץ טכנולוגיות סייבר סקיוריטי ישראליות: בספטמבר 2016 נכנסה פולקסווגן כשותפה בחברת הסייבר סקיוריטי לרכב CYMOTIVE, שהוקמה על-ידי יוצאי השב"כ, ובראשם יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ, ומנהל המערך הטכנולוגי של השב"כ לשעבר. עדיין לא ברור כיצד ישולבו הטכנולוגיות של שתי החברות במערך הסייבר סקיוריטי המתרקם של קבוצת פולקסווגן, והאם יהיה ביניהן שיתוף-פעולה.

פרט לכך הודיעה סקודה גם על תחילת שיתוף-פעולה רשמי עם חברות האוטו טק אנגוג ואוטונומו ועם חברת גארדיאן אופטיק, שפיתחה חיישנים ייחודיים למעקב וניתוח התנהגות הנהג והנוסעים בתא הנוסעים.

.