במקום נקודות: מועדוני לקוחות מציעים מטבעות דיגיטליים

החברות שמצטרפות למגמה החדשה מקוות למשוך לקוחות רבים יותר למועדונים שלהם בעזרתה, ובעיקר צרכנים צעירים

לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

חברות שונות מנסות להציע תמריץ חדש ללקוחות נאמנים ומעניקות לחברי מועדוני הלקוחות שלהן מטבעות קריפטו בתור הטבה, במקום צבירת נקודות. את המטבעות האלה ניתן לרוב להחליף במטבעות דיגיטליים אחרים או במזומן.

החברות שמצטרפות למגמה החדשה מקוות למשוך לקוחות רבים יותר למועדונים שלהם בעזרתה, ובעיקר צרכנים צעירים. לפי סקר שערך אתר Finder.com, חמישית מהצעירים בני דור ה-Y רכשו מטבעות דיגיטליים. החיסרון בשיטה החדשה הוא שבניגוד לצבירת נקודות שממומשות באותה חברה, המטבעות עשויים להיות ממומשים בכל מקום.

בין החברות שמציעות מטבעות דיגיטליים ללקוחות כבר היום נמצאת חברת השכרת המכוניות E-Z Rent-A-Car, שמאפשרת להמיר נקודות שנצברו בחברה למטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין. חברת המשקאות השווייצרית Lattesso מציעה מטבעות שהיא מנפיקה, בשם "Lattessocoins", וניתן לצבור אותם באמצעות הכנסת קוד שמופיע על כל בקבוק לאתר החברה. גם ענקית האי-קומרס היפנית Rakuten מתכננת להוציא השנה מטבע דיגיטלי משלה שניתן יהיה להמיר לכסף.

לקס סוקולין, ראש תחום אסטרטגיית הפינטק הגלובלית של חברת Autonomous Research, אמר לבלומברג כי הוא צופה שבעוד 5-10 שנים, 5% מהמבוגרים בארה"ב ישתמשו במטבעות דיגיטליים שצברו ממועדוני לקוחות. בעוד 10-20 שנה, הוא מאמין ש-15% מהמבוגרים ישתמשו בהם.