סלקום | בלעדי

הפתעת החודש: הוט מובייל איבדה כ-13 אלף לקוחות

אקספון (We4G) גייסה במאי 11,500 מתניידים חדשים, אך קצב הגיוסים שלה לפני הקמפיין הראה ירידה רצופה • פלאפון וסלקום הפתיעו לטובה בגיוס חיובי, ופרטנר וגולן טלקום איבדו מנויים למרות המבצעים האגרסיביים

הוט מובייל / צילום איל יצהר
הוט מובייל / צילום איל יצהר

הנתונים המלאים של ניידות המספרים לחודש מאי מוכיחים כי השוק הסלולרי בלתי ניתן לצפייה. אם חברה כמו הוט מובייל שהובילה את גיוס המנויים בחודשים האחרונים מצליחה לאבד קרוב ל-13 אלף מנויים בחודש, המשמעות היא שאי-אפשר לחזות את התנהגות השוק. כך יוצא שהחברות שנהגנו לחשוב שהן בונקר בגיוס מנויים, ושכל חודש יהיו במאזן חיובי - דווקא הן הכי חשופות לכל תנודה קלה בשוק למרות המבצעים האגרסיביים ששיווקו על-מנת להימנע מנטישה. באופן טבעי מי שמגייסת הכי הרבה לקוחות בשוק היא השחקנית החדשה אקספון (We4G) עם 11,500 מצטרפים חדשים.  

אחרי הוט מובייל שכבשה את פסגת הנטישות במאי, באופן מפתיע יש לומר ולמרות מבצע שהשיקה (גלישה בחו"ל לכל השנה ב-49 שקל לחודש), מגיעה פרטנר שמסיימת את החודש עם גיוס שלילי של קרוב ל-6,000 מנויים. מספר חריג של נטישות במיוחד על רקע המבצעים האגרסיביים שהשיקה החברה דרך חברת-הבת שלה 012 מובייל עם 29 שקל לחודש לשנתיים עם 100 ג'יגה בחבילה. גולן טלקום היא הננטשת השלישית בתור עם 4,100 ניודים שליליים. 

בגזרת ההפתעות במאי ניתן לראות את פלאפון שמובילה את השוק עם 6,000 ניודים חיוביים, ואחריה סלקום עם 3,500 ניודים חיוביים. 019 מובייל סיימה את החודש עם 1,800 ניודים חיוביים, ורמי לוי לא צמח החודש. 

נתון נוסף מעניין שניתן לבחון קשור להיקף הירידה בגיוסים השבועיים של אקספון בטרם עלתה עם הקמפיין שלה. כך למשל ניתן לראות שאקספון גייסה בשבוע הראשון לפעילותה 5,400 ניודים חיוביים, שבוע לאחר מכן המספר ירד ל-5,100 ניודים חיוביים, 4,100 בשבוע שלאחר מכן, והמשיך לרדת עד שבשבוע של ה-20 במאי גייסה אקספון 1,700 ניודים חדשים. כאמור, יש להניח כי הקמפיין בטלוויזיה שרץ בימים אלה יתגבר את היקף הניודים לחברה החדשה בשוק, אך המגמה הכללית, אף שהיא חיובית, מראה כי המתחרות מצליחות להאט את קצב הגיוס של אקספון (We4G).