אירונאוטיקס רכשה את Chassis Plans עבור 5 מיליון דולר

Chassis Plans האמריקאית עוסקת בפיתוח, ביצור ואינטגרציה של תחנות הפעלה למערכות בלתי מאוישות • היא תהיה החברה השישית שנמצאת בבעלות אירונאוטיקס

עמוס מתן / צילום: איל יצהר
עמוס מתן / צילום: איל יצהר

אירונאוטיקס  הודיעה היום (א') כי השלימה את רכישת Chassis Plans האמריקאית בסכום כולל של כ-5 מיליון דולר. מהחברה נמסר כי בתמורה למלוא המניות של החברה האמריקאית, היא שילמה כ-2.3 מיליון דולר ממקורות עצמיים, ואם החברה הנרכשת תעמוד בשיעור של 80% מיעד ההכנסות והרווח הנקי שלה ל-2018, היא תשלם סכום נוסף של עד 2.4 מיליון דולר.

Chassis Plans פועלת מקליפורניה ועוסקת בפיתוח, ביצור ואינטגרציה של תחנות הפעלה למערכות בלתי מאוישות, וכן מוצרים מוקשחים המאפשרים את הפעלתן של מערכות אלה בתנאי שטח.

עיקר הפעילות של Chassis Plans בשוק האמריקאי הצבאי, עם לקוחותיה נמנות חברות גדולות בהן בואינג, ג'נרל אטומיקס ולוקהיד מרטין.

מנכ"ל אירונאוטיקס, עמוס מתן, אמר ל"גלובס" כי הרכישה תאפשר לחברה להרחיב את פעילותה בארה"ב, תוך היערכות לשינוי בהסכם הסיוע הביטחוני האמריקאי. על פי ההסכם, החל מהשנים הקרובות ישראל לא תוכל להמיר כרבע מהסכום השנתי מדולר לשקל למען ביצוע רכש ביטחוני בתעשיות ישראליות. בשל השינוי, משרד הביטחון יידרש לעשות את מלוא הרכש הביטחוני המבוסס על כספי הסיוע מחברות אמריקאיות. אי לכך חברות ביטחוניות ישראליות מרחיבות את פעילותן בארה"ב, כדי לזכות בהזמנות עתידיות.

Chassis Plans תהיה החברה השישית שנמצאת בבעלותה ולצדה RT, פוזידרון, זנזוטרה, קומטקט וקונטרופ.