אלי אלעזרא | בלעדי

הכשרה ביטוח תלווה 60 מ' ש' לרשת מלונות הבוטיק בראון

זאת להמרה ל-20% מההון לפי שווי של 300 מיליון שקל • המימון יינתן לרשת בראון בשלב ראשון בדרך של אשראי המיר למניות, כשהמטרה של חברת הביטוח להחזיק בסופו של יום בנתח האמור ברשת המלונות, שפועלת בישראל ובחו"ל, כחלק ממערך העסקאות הלא-סחירות שהיא מבצעת מעת לעת

הכשרה חברה לביטוח, המנוהלת על ידי שמעון מירון ונמצאת בשליטת אלי אלעזרא, מעמידה מימון בהיקף של עד 60 מיליון שקל לרשת מלונות הבוטיק בראון, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ברשת ולהקנות לה החזקה של עד 20% לפי שווי חברה של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף" - כך נודע ל"גלובס".

המימון יינתן לרשת בראון בשלב ראשון בדרך של אשראי המיר למניות, כשהמטרה של חברת הביטוח להחזיק בסופו של יום בנתח האמור ברשת המלונות, שפועלת בישראל ובחו"ל, כחלק ממערך העסקאות הלא-סחירות שהיא מבצעת מעת לעת.

את העסקה מממנת הכשרה ביטוח מכספי המבוטחים שלה. החברה מנהלת כיום נכסי מבוטחים בהיקף של כ-10.6 מיליארד שקל. בשלב הראשון, הכשרה מעמידה מימון בהיקף 50 מיליון שקל בעסקת אשראי, שהמירה למניות, עם אפשרות להמיר את החוב במלואו למניות בראון, כאמור. העסקה כוללת כמה אבני דרך, שבכפוף להתקיימותן המימון יוכל לגדול בעוד 10 מיליון שקל.

עוד נודע כי מבחינת הכשרה ביטוח אחד התנאים המתלים בעסקה היה כניסתו לחברה של ראובן אלקס, שהיה מנכ"ל רשת מלונות פתאל עד אמצע 2017. פתאל נסחרת כיום בבורסה במסגרת מדד ת"א 35. אלקס הצטרף כמנהל לרשת בראון לפני כמה חודשים, והוא גם נמנה עם בעלי המניות בחברה.

בעלי המניות המרכזיים ברשת בראון הם ניר ויצמן וליאון אביגד. הנהלת החברה כוללת גם את ניצן פרי. על פי אתר האינטרנט של החברה, היא מחזיקה כיום בארבעה מלונות בוטיק בתל אביב, שני מלונות בירושלים ואחד בקרואטיה, והיא פועלת להרחיב את פעילותה. בית המלון הראשון ברשת הוקם בשנת 2010.

בסביבת העסקה מסבירים כי הכניסה של הכשרה ביטוח לעסקה נעשית לאור ציפייתה לגאות בשוק התיירות בישראל. מנכ"ל הכשרה, שמעון מירון, אישר את הידיעה ומסר כי "חתימת ההסכם היא חלק בלתי נפרד ממדיניות החברה להרחיב את שירותיה במתן סוגי אשראי". מנהל ההשקעות בהכשרה ביטוח הוא הסמנכ"ל רועי קדוש.

העסקה מתווספת לרכישת הבעלות במתחם "טופ סנטר", שנמצא באזור התעשייה באשדוד, על ידי הכשרה ביטוח לפני כשנתיים מידי אלרוב נדל"ן של אלפרד אקירוב. עוד קודם לכן השקיעה הכשרה בקרן להב, במניות חברת בתי הקולנוע סינמה סיטי ובמשביר 365.