מדיקר אישרה שיפוי לטיפול של אינסייטק ברעד ראשוני

בשנת 2017 רשמה אינסייטק הכנסות של 32 מיליון דולר, גידול של 28% לעומת 2016 ושל כמעט 100% לעומת 2015 • טרם השקת המוצר המיועד לטיפול ברעד ראשוני

רופא / צילום: שאטרסטוק
רופא / צילום: שאטרסטוק

ה- CMS , המרכז את ביטוחי הבריאות הממשלתיים (מדיקר למבוגרים מעל גיל 65 ומדיקאייד למי שהכנסתם נמוכה מאוד), הודיע על הסכמתו לשפות את מבוטחיו עבור שימוש במכשיר של חברת אינסייטק הישראלית לטיול במצד של רעד ראשוני (רעד שאינו נובע ממחלת הפרקינסון). הטיפול של אינסייטק, המבוסס על אולטרהסאונד שצורב רקמות לא רצויות בהנחיה של MRI , מצליח לצרוב אזור מדוייק מאוד במוח מבלי לפגוע בגולגולת, וכך מטפל ברעד.

אינסייטק היא חברה-בת (22%) של אלביט מדיקל הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 247 מיליון שקל. בנוסף לאינסייטק לחברה אחזקה של 18% בחברת הטיפול בסרטן גמידה סל.

עד היום הטיפול היה משופה בעשר מדינות בארה"ב, בעיקר במזרח המדינה. כעת הוא יכוסה גם בשש מדינות נוספות. כמו כן, ב-22 מדינות שאינן כלולות בספירה זו, הוגשו טיוטות אישור חיוביות כך שנראה כי הטיפול עשוי להיות מכוסה ב-38 מבין מדינות ארה"ב בקרוב.

בשנת 2017 רשמה אינסייטק הכנסות של 32 מיליון דולר, גידול של 28% לעומת 2016 ושל כמעט 100% לעומת 2015, טרם השקת המוצר המיועד לטיפול ברעד ראשוני. ההפסד של החברה צמח במקביל והוא עמד ב-2017 על 32 מיליון דולר, לעומת 28 מיליון דולר ו-24 מיליון דולר בשנתיים הקודמות בהתאמה. בדו"חות 2017, דיווחה החברה על הזמנות מחייבות ל-2018 בהיקף של 14 מיליון דולר.

המוצר המוביל של אינסייטק היום הוא המוצא לטיפול ברעד ראשוני, והיא נכנסה לאחרונה לניסוי רב מרכזי גם בטיפול בהפרעות תנועה הנובעות ממחלת הפרקינסון. לאחרונה חתמה על הסכם לשיווק המוצרים שלה יחד עם סימנס בנוסף לחברת GE , אשר הייתה שותפת השיווק שלה עד כה, והיא מקווה כי גם שינוי זה ירחיב את השוק. בכוונת החברה להרחיב את יכולות המכשיר גם לטיפול במחלות נוירולוגיות נוספות כגון כאב נוירופתי, אפילפסיה ועוד. בנוסף לחברה מוצר לצריבת רקמות מחוץ למוח, ובו היא משתמשת לטיפול בגידולים שפירים ברחם ובגרורות סרטניות בעצמות, ובכוונתה להרחיב את הטיפול גם לתחום האנדומטריוזיס וסרטן הערמונית.

בתחילת השנה ביצעה אלביט מדיקל גיוס אג"ח לשם החזר הלוואה לאלביט הדמיה, החברה האם שלה. החברה גייסה 210 מיליון שקל ומייד פרעה 30 מיליון מהם כך שנותרה עם אג"ח בהיקף של 180 מיליון שקל. אלביט מדיקל מסרה כי לא תבצע מהלכים עסקיים נוספים מלבד המשך האחזקה באינסייטק וגמידה סל. האחרונה נערכת להנפקה בנאסד"ק במהלך השנה הקרובה, ומימוש בה יכול לאפשר לאלביט מדיקל להחזיק חלק מן האג"ח.