אחרי זינוק של 64%: פריון כבר לא בסכנת מחיקה מהנאסד"ק

גם מחזורי המסחר במניה עלו בנאסד"ק בתקופה האחרונה • זאת לאחר שאיבדה 95% משווויה וצללה לשפל של 5 שנים

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל / צילום: איל יצהר
מנכ"ל פריון, דורון גרסטל / צילום: איל יצהר

פחות מחודש עבר מאז שחברת האינטרנט פריון   פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2018, ובזמן שחלף מאז זינקה מניית החברה ב-64%. העלייה החדה במחיר המניה הגיעה לאחר שהמניה צללה לשפל של מעל 5 שנים זמן קצר לפני פרסום הדוחות, לאחר שמחקה מעל 95% משוויה. אלא שהדוחות הטובים הובילו לשינוי בסנטימנט המשקיעים כלפי מניית פריון. גם מחזורי המסחר במניה עלו בנאסד"ק בתקופה האחרונה.

לעלייה במחיר הייתה גם השפעה חיובית נוספת על החברה - מכיוון שמחיר המניה עלה שוב אל מעל דולר אחד, והמניה ננעלה במחיר זה מעל 10 ימי מסחר ברציפות. בכך, פריון השיגה שוב את תנאי הסף להמשך מסחר בנאסד"ק. 

מניית פריון
 מניית פריון

עדיין רחוקה ב-92% מהשיא ב-2013

בתחילת אפריל הודיעה החברה כי קיבלה מכתב אזהרה מהנהלת הנאסד"ק לפיו היא לא עומדת בסעיף 5450 של כללי המסחר, משום שמחיר המניה שלה היה נמוך מדולר אחד במשך 30 ימי מסחר רצופים. לחברה ניתנה אז תקופה של 180 יום לחזור ולעמוד בתנאי הסף, ואתמול הודיעה פריון כי קיבלה הודעה רשמית מהנהלת הבורסה לפיה החברה השיגה את התנאי.

פריון נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב ושווי השוק שלה הוא 95 מיליון דולר - עדיין רחוקה ב-92% ממחיר השיא שרשמה המניה במאי 2013 (מחיר המניה הנוכחי הוא 1.23 דולר לעומת 14.7 דולר בשיא). החברה מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. את החברה מנהל מאז 2017 דורון גרסטל, שמוביל בפריון תהליך התייעלות. גרסטל הגיע לפריון אחרי שהמנכ"ל הקודם, ג'וזף מנדלבאום, פרש בעקבות מאבק בעלי מניות מיעוט, שהעלו טענות בנוגע לביצועים החלשים של המניה ולאסטרטגיה העסקית שהוביל. את המאבק הוביל רונן שילה, שהפך לבעל מניות כשפריון רכשה ב-2013 את חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט, שאותה הקים. 

בעבר פריון התמקדה בתחום החיפוש באינטרנט, תחום שנשחק בשנים האחרונות, וכדי לפצות על השחיקה היא נכנסה לתחום הפרסום הדיגיטלי עם רכישת חברת אנדרטון מארה"ב. בדוחות הרבעון הראשון ההכנסות מפרסום היוו כמעט מחצית מהכנסות החברה. פריון רשמה ברבעון הכנסות של 60.9 מיליון דולר, ועברה מהפסד נקי לאיזון בשורה התחתונה. על בסיס Non-GAAP, פריון הציגה רווח נקי של 3 מיליון דולר, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-4.3 מיליון דולר. 

מניית פריון
 מניית פריון