עכשיו זה רשמי: בוטל משחק הכדורגל של ישראל מול ארגנטינה

(עדכון) - עפ"י התקשורת בארגנטינה, הסיבה לביטול עשויה להיות לחץ מצד ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל • מפיקי המשחק: ברגע שתצא הודעת ביטול רשמית, מי שהצליח לרכוש כרטיס יקבל את כספו חזרה ישירות לכרטיס האשראי • אבי גבאי: לחקור את ההתנהלות המושחתת של שרת הספורט מירי רגב

כרטיסים למשחק ארגנטינה ישראל /  מתוך אתר לאן
כרטיסים למשחק ארגנטינה ישראל / מתוך אתר לאן

עדכון 6:30: משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל וארגנטינה בוטל - כך מאשרת שגרירות ישראל בבואנוס איירס. בהודעת השגרירות נאמר כי הסיבה לביטול היא איומים נגד שחקן הנבחרת ליאו מסי. 

דיווחים בתקשורת הארגנטינאית בשעות האחרונות טוענים כי משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה, שאמור להתקיים במוצאי שבת הקרובה הקרוב באצטדיון טדי שבירושלים, יבוטל. הסיבה? על-פי טענת התקשורת בארגנטינה, הסיבה עשויה להיות הלחץ של ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, שפנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את המשחק. אחד הדיווחים אף טען שבהתאחדות הארגנטינאית כבר התחילו לחפש יריבה אחרת, אותה הנבחרת של ליאונל מסי תפגוש בברצלונה. מההתאחדות הישראלית נמסר: "גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות, נעדכן".

כזכור, התאחדות הפלסטינית פנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את משחק הראווה. ההתאחדות הפלסטינית אף איימה לנסות ולטרפד את בקשתה של ארגנטינה לארח את מונדיאל 2030: "אנחנו מצהירים שאם ארגנטינה תשחק בירושלים, כמו בתכנון, נצא בקמפיין עולמי לפסול אותה מאירוח מונדיאל 2030. משפחת הכדורגל הפלסטינית קוראת לכדורגל הארגנטינאי ולנבחרת הלאומית לא להיות מנוצלים על-ידי הממשלה הישראלית". 

מדוברות מפיקי המשחק נמסר הבוקר כי ברגע שתצא הודעת ביטול רשמית, מי שהצליח לרכוש כרטיס יקבל את כספו חזרה ישירות לכרטיס האשראי. 

לחץ פלסטיני 

אתמול (ג') קרא ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, לליאו מסי לא להגיע לירושלים, ואף הציע לשרוף את חולצתו אם יעשה זאת. רג'וב, כידוע, דורש כבר שנים להחרים את הכדורגל הישראלי בעקבות העובדה שלדבריו ישראל עוברת על החוק עם שיתוף של קבוצות מעבר לשטחה. כעת הוא מגביר את המלחמה בהתייחסו למשחק של הנבחרת מול ארגנטינה.

בתקשורת המקומית גם ריאיינו את שגריר הרשות הפלסטינית בארגנטינה, שאמר: "זה כאילו שאנחנו נחגוג את כיבוש איי המלבינאס. המשחק הזה הוא חלק מחגיגות 70 שנה להקמת מדינת ישראל, ומבחינתנו בלתי מתקבל שהוא יתקיים בירושלים, שהיא שטח כבוש".

מוקדם יותר אתמול, כ-20 אנשים הגיעו לאימון של נבחרת ארגנטינה בברצלונה כדי למחות על ההגעה שלה לירושלים. האוהדים קראו קריאות בגנות ישראל והניפו חולצות "מגואלות בדם" של נבחרת ארגנטינה.

מדובר בסך-הכול בעוד הבעת מחאה מיני רבות נגד ההגעה של ארגנטינה בכלל וליאו מסי בפרט, למשחק החגיגי באצטדיון טדי. בימים האחרונים עלו עוד ועוד קולות הן בעולם הערבי והן של פעילים אנטי-ישראלים נגד האליבלסטה והכוכב הגדול שלה. 

"הכול חלטורה" 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה ביטול המשחק עם ארגנטינה: "הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכול חלטורה. הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לביטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות, ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה, וארגנטינה לא תגיע לישראל". 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים שונאי ישראל, שמטרתם היחידה לפגוע בזכות הבסיסית שלנו להגנה עצמית, ולהביא להשמדת ישראל. לא ניכנע בפני חבורת אנטישמים תומכי טרור". 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, קרא לפתוח בחקירת משטרה על התנהלותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב. לדבריו, "התנהלותה המושחתת של שרת הספורט - מטקס המשואות, דרך טיימס סקוור ועד ארגנטינה - מחייבת חקירת משטרה. זו המדינה שלנו, המסים שלנו, הכבוד הלאומי שלנו - ולא מכונת הפריימריז שלה".