הטלוויזיה אשמה: לקוחה תובעת את הספר של "מילון היופי"

בכתב התביעה נאמר שחברת ההפקה של "מילון היופי" הטעתה את הציבור בכך שלא דיווחה על תוכן שיווקי, והתוצאה היא גרימת נזקים ברשלנות

תספורת / צילום: שאטרסטוק
תספורת / צילום: שאטרסטוק

לסוגיית האחריות של חברות ההפקה על התכנים אותם הן יוצאות יידרש בקרוב בית משפט השלום בת"א, אליו הוגשה תלונה מצופה אשר בחרה לקבל שירות מבעל מקצוע שהופיע בתכנית, ולדבריה גרם לה נזקים.

התובעת י.ז. (השם שמור במערכת) דורשת פיצוי של 80 אלף שקל מחברת אלין הפקות יוצרת התוכנית "מילון היופי"- העוסקת בניהול אורח חיים, טיפוח, יופי בריאות ומשפחה ובה מתארחים מומחים שונים וספר המתארח בה באופן קבוע.

במהלך התארחותו בתכנית, הספר סוקר ומסביר על סוגי החלקות ותוספות שונות, טכניקות עבודה וכדומה, ומאחר והוא מוצג כמומחה בתחומו בחרה התובעת לעבור אצלו טיפול שהיא מצאה בסופו של דבר כרשלני לא מקצועי והותיר בה צלקות.

לאחר שניסיונותיה לקבל תיקון לא התקבלו, היא פרסמה ברשת חוות דעות לא מחמיאות, בעקבותיהן החליט הספר לתבוע אותה. בתביעה נגדית שהגישה י.ז. באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד, היא טוענת שלחברת ההפקה יש חלק בנזק שנגרם לה מאחר וצפתה בתכנים שיווקיים ללא גילוי נאות ולכן השתכנעה במקצועיות הספר. "חברת ההפקה הציגה בתוכנית הטלוויזיה הנ"ל את הנתבעים כמומחים בתחומם, ובכך הטעה את הציבור והכל ללא מתן גילוי נאות לציבור כי מדובר בתשדיר פרסומת", נכתב בתביעה.

עוד נכתב כי התביעה עוסקת בהתנהלות רשלנית ולא מקצועית מצד הנתבעים שהציגו מצג שווא, תוך כדי הטעיית הציבור אודות מומחיותו ומקצועיותו של הנתבע. "עסקינן בתופעה מקובלת של חברות התקשורת וההפקות, אשר נוהגות לשרבב לתכני השידור תכנים פרסומיים - וזאת ללא הפרדה וללא מתן גילוי נאות לציבור כי מדובר בדבר פרסומת אשר מקדם עניינים של גורמים מסחריים. בעשותם כך, מפרים גופי התקשורת את הדין הנוגע לאיסור פרסום סמוי, וגורמים לציבור להאמין כי מדובר בתוכן אינפורמטיבי ולא תוכן פרסומי ממומן אשר מקדם מוצרים או עסקים, כבמקרה דנא".