גיא שמיר מתפתח: שכרו במבטח שמיר יועלה ל-60 אלף שקל

חברת ההשקעות של מאיר שמיר מבקשת לאשר תוספת שכר של 20% בשכרו של סמנכ"ל הפיתוח העסקי • עלות שכרו תגדל לעד 1.16 מיליון שקל בשנה

מאיר שמיר / צילום: יוסי כהן
מאיר שמיר / צילום: יוסי כהן

חברת מבטח שמיר , שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר, מבקשת לאשר לבנו של בעל השליטה גיא שמיר תוספת שכר של 20% לשלוש השנים הקרובות. כך עולה מזימון לאסיפת בעלי מניות שפרסמה היום (ד') מבטח שמיר.

הסכם השכר החדש שמבקשת החברה לאשר, קובע כי גיא שמיר יהיה זכאי לשכר ברוטו של 60 אלף שקל בחודש החל מ-1 בנובמבר השנה, וזאת לעומת שכר חודשי של 50 אלף שקל לו זכה עד כה. עוד מבקשת החברה לקבוע כי מנגנון המענק השנתי של גיא שמיר יתבסס מעתה במלואו על יעדים מדידים בלבד, וזאת בהשוואה למנגנון הנוכחי המבוסס על יעדים מדידים (80%) ושיקול דעת (20%).

בבקשה מציינת מבטח שמיר כי מדיניות התגמול של מבטח שמיר קובעת שמענקים לנושאי משרה יורכבו מיעדים מדידים (80%) ומשיקול דעת (20%). מעבר לכך מציינת מבטח שמיר כי לא יחולו שינויים נוספים בתנאי העסקתו של גיא שמיר.

מכדורגל פיתוח עסקי

גיא שמיר, בעברו שחקן כדורגל בליגה הראשונה, מכהן בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל הפיתוח העסקי של מבטח שמיר, לאחר שנתיים שבהן כיהן כמנהל פיתוח עסקי. עוד קודם לכן היה גיא מעורב במשך ארבע שנים בפעילות מבטח שמיר, אולם את שכרו שילמה אז חברת הניהול של אביו. לדברי החברה, מאז 2009 פעל גיא שמיר בהצלחה רבה במספר עסקאות בהן היא היתה מעורבת, וניסיונו המוכח, יחד עם השכלתו הרלוונטית (בוגר הפקולטה למנהל עסקים במרכז הבינתחומי) הכשירו אותו לתפקידו.

תנאי השכר של גיא שמיר כוללים בנוסף גם ביטוח מנהלים, ביטוח אובדן כושר עבודה, קרן השתלמות, הוצאות רכב של 5,000 שקל בחודש, ו"החזר הוצאות סבירות", ומענק בגובה של עד שלוש משכורות חודשיות (ברוטו). בשנת 2017 הסתכמה עלות העסקתו ב-956 אלף שקל, מתוכה עמד המענק השנתי על 120 אלף שקל. כעת, עשויה עלות השכר שלו לצמוח עד 1.16 מיליון שקל, במידה ויזכה למענק שנתי מלא של 180 אלף שקל.

השערוך העביר את החברה לרווח

מבטח שמיר הנסחרת בשווי של 660 מיליון שקל היא חברת החזקות שפעלה עד כה בשלושה מגזרים עיקריים: השקעות בחברות סטארט-אפ, השקעות בחברות ריאליות והשקעות בתחום הנדל"ן. לאחרונה העבירה החברה חלק מהשקעותיה לתחום פעילות חדש - השקעות בתחום המימון.

את הרבעון הראשון של 2018 סיימה מבטח שמיר ברווח נקי של 28.4 מיליון שקל, וזאת לאחר שהציגה הפסד של 18.4 מיליון שקל ב-2017 כולה. לרווח הנקי הגבוה ברבעון הראשון תרם בעיקר רווח (נטו) של 24.8 מיליון שקל, שרשמה החברה כתוצאה משערוך השקעות בנכסים פיננסיים בשווי הוגן. בחברה הדגישו כי בתקופות קודמות, לא הוצגו רווחים אלו בדוח רווח והפסד אלא רק בקרן הערכה מחדש של נכסים פיננסיים זמינים למכירה. למבטח שמיר הון עצמי של 976 מיליון שקל המהווה 61% מסך המאזן, וכן עודף נכסים פיננסיים (נטו) בשווי של 207 מיליון שקל.