קבוצת פנגיאה רכשה את חברת ניפ גלובל בכ-30 מיליון דולר

ניפ גלובל של עמנואל ענתבי, העוסקת בפיתוח תשתיות אלקטרוניות, נמכרה לקבוצת פנגיאה, חברה גלובלית העוסקת בפיתוח פרויקטים של תשתיות, תחבורה כבדה ותחנות כוח

רכישה / צילום: שאטרסטוק
רכישה / צילום: שאטרסטוק

קבוצת פנגיאה רכשה את חברת ניפ גלובל (NIP Global) של עמנואל ענתבי עבור כ-30 מיליון דולר במזומן ובחוב, בעסקה שנחתמה ביום ראשון האחרון. ענתבי הוא אחד מבעלי השליטה בקבוצת פנגיאה, לצד מאיר בן רכב, ורפי קמינר, שניהם הגיעו מעולם ההייטק, עו"ד שרון וויסמן אבידר והנרי אורלינסקי, משקיע פרטי מארצות הברית.

קבוצת פנגיאה היא חברה גלובלית העוסקת בפיתוח פרויקטים של תשתיות, תחבורה כבדה ותחנות כוח. החברה הוקמה ב-2009, וענתבי היה שותף להקמתה. בין היתר, החברה שותפה לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, וכן מעובת בפרויקט תחנת הכוח בהר הגלבוע. בנוסף, החברה עוסקת בהשקעה בתשתיות ובחיבור בין משקיעים לבין פרויקטים במדינות אפריקאיות שונות.

חברת ניפ של ענתבי הוקמה בשנת 1955, והיא עוסקת בפיתוח תשתיות אלקטרוניות בתחום מרשם האוכלוסין והנפקת תעודות ביומטריות. החברה פעלה לאורך השנים בפרויקטים עבור מדינת שונות. בפברואר 2012 חתמה החברה על הסכם עם ממשלת לסותו, אשר בעקבותיו הואשמה החברה, לראשונה בישראל, במתן שוחד לעובד ציבור זר.

על-פי האישום, שניתן ב-2016, על-מנת להבטיח את האינטרסים הכלכליים שאותם קידמה בלסותו, שכרה החברה את שירותיו של מתווך מקומי על מנת שיקדם את האינטרסים שלה במכרז הממשלתי, ובתמורה העבירה לידיו שוחד של כ-500 אלף דולר. בעקבות האישום החברה חתמה על הסדר טיעון, הודתה באישום, ונקנסה ב-4.5 מיליון שקל.

ניכר כי האישום לא פגע בעסקי החברה, שמחזור הכנסותיה מוערך בשנים האחרונות בכ-50 מיליון דולר. לפי ההערכות, רווחי החברה עומדים על כמה מיליוני דולרים בודדים בשנה. המתחרה העיקרית של ניפ, היא חברת סופרקום , אשר מצבה הפיננסי אינו יציב לאורך השנים. ניפ גלובל ניסתה להימכר בשנים האחרונות, יתכן שלאור מצבו הבריאותי של ענתבי (79).