מונדיאל | פודקאסט

פרק 01: רונן דורפן

כתב "גלובס" טל וולק מארח את כתב הספורט רונן דורפן בפודקאסט כלכלת הספורט של "גלובס" • למה הרייטינג של המונדיאל יורד ככל שהזמן עובר, למה ההכנסות של פיפ"א יורדות, ומי הם הגורמים שבסוף נהנים הכי הרבה מההפקה הזו? • האזינו לפרק הראשון 

כלכלת הספורט פרק 1
כלכלת הספורט פרק 1

המונדיאל ברוסיה ייפתח היום וייקח אותנו עד למשחק הגמר ב-15 ביולי במוסקבה. לקראת פתיחת הטורניר ה-21 של גביע העולם שוחחנו בפודקאסט כלכלת הספורט "מדברים על המגרש" עם העיתונאי רונן דורפן על המשמעות הכלכלית של המשחקים; איך ייתכן שבזמן שההכנסות של פיפ"א מהמונדיאל הולכות וצומחות הרווח הנקי שנותר מהן הולך וקטן, ומי הם הגורמים שבסופו של יום נהנים מהפקת הענק הזו.

דיברנו על הטורניר שהפך לאירוע של עשירים ועל הקושי של אוהד ללוות נבחרות לטורניר, בשל הצורך לתזז בכל משחק לעיר אחרת במדינה ענקית.

העלינו לדיון את הקושי של שחקנים גדולים כמסי ורונאלדו "לספק את הסחורה" ולהביא את עצמם לעוד שיא אחד, אחרי עונה מתישה בקבוצות. וכמובן, קצת הימורים על הזוכה.

להאזנה לפרק:

משחק הפתיחה של המונדיאל יתקיים הערב (18:00) בין המארחת רוסיה לערב הסעודית. החל ממחר ובמהלך שלב הבתים ייערכו בכל יום בין שלושה לארבעה משחקים. בסך הכל ייקחו חלק בטורניר 32 נבחרות. שלב הנוקאאוט ייפתח בשמינית הגמר ב-30 ביוני, והגמר ייערך כאמור ב-15 ביולי ב"לוז'ניקי סטדיום" שבמוסקבה.

זו הפעם הראשונה שרוסיה זוכה לארח את הטורניר. אתמול (ד') קבעה הצבעת פיפ"א כי מונדיאל 2026 ייערך בשלוש מדינות - ארה"ב, קנדה ומקסיקו, והעדיף את ההצעה המשולשת על זו של מרוקו.