הרשת החברתית: זיסאפל מכר את מניות סיליקום בכ-7 מיליון ד'

וגם: פלוריסטם פתחה את יום המסחר בתל-אביב

בעל המניות הגדול ביותר בחברת הטכנולוגיה סיליקום, זהר זיסאפל, מכר בתקופה האחרונה מניות של החברה בהיקף של קרוב ל-7 מיליון דולר - כך עולה מדיווח שהועבר לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) בשבוע שעבר.

לפי הדיווח, זיסאפל מחזיק כעת ב-18.2% ממניות סיליקום - שהשווי הנוכחי שלהן הוא כ-55 מיליון דולר, זאת לעומת החזקה של כ-20% ממניות החברה בסוף 2017. זיסאפל הוא עדיין בעל המניות הגדול בחברה, ואחריו נמצאים ילין לפידות עם 8.2% נכון לסוף 2017 ו-Wellington עם 5.6%.

מעניין לציין כי זיסאפל מכר מניות בתחילת חודש מארס, במחיר ממוצע של כ-61 דולר למניה; לאחר מכן, מניית סיליקום צנחה בחדות בעקבות דיווח על ביטול החוזה הגדול ביותר בתולדותיה, אך למרות הירידה במחיר המניה, זיסאפל חזר ומכר עוד מניות גם בחודשים מאי ויוני, כאשר המחיר הממוצע בעסקאות אלה היה נמוך משמעותית ועמד על כ-39 דולר.

סיליקום, בניהולו של שייקה אורבך, מספקת פתרונות לקישוריות של רשתות תקשורת, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי של 302 מיליון דולר. החברה היא חלק מקבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל.

הנהלת פלוריסטם פתחה את יום המסחר בתל-אביב 

את יום המסחר בבורסה לניירות ערך פתחה הבוקר (א') הנהלת חברת פלוריסטם, לרגל פרסום התוצאות של ניסוי שלב 2 בקרב חולי טרשת עורקים. פלוריסטם הגדירה את התוצאות כחיוביות וארגנה את החגיגה מבעוד מועד, אולם השוק לא לגמרי השתכנע ומניית החברה איבדה 5% בנאסד"ק ביום ההודעה (כאשר היום היא עלתה ב-2%). פלוריסטם לא נתנה לכך להפריע לה לערוך את האירוע.

פלוריסטם פיתחה טכנולוגיה לגידול תאי גזע משלייה אנושית ושימוש בהם לטיפול במגוון מחלות ופציעות. החברה התמזגה עם שלד בורסאי בנאסד"ק בתחילת שנות ה-2000, השתדרגה למסחר בנאסד"ק בסוף 2007 וביצעה רישום כפול בתל-אביב בדצמבר 2010, שם היא כלולה בענף הביומד. שווי השוק של פלוריסטם עומד על כ-500 מיליון שקל והיא כלולה במדדי SME-60, טק עילית ומדדי הייטק נוספים.

הצטופפו על הפודיום: יקי ינאי, נשיא ומנכ"ל משותף בפלוריסטם; זמי אברמן, יו"ר ומנכ"ל משותף; דן פרס, סמנכ"ל קליניקה; ארז אגוזי, סמנכ"ל כספים; בועז לשם, סמנכ"ל תפעול; אורלי עמירן, סמנכ"לית איכות; רחלי אופיר, סמנכ"לית מחקר; אפרת לבנה הדס, סמנכ"לית משאבי אנוש; ליאור רביב, סמנכ"ל פיתוח וקובי אברמוב, מנהל יחידת המחקר בבורסה.

ינאי אמר במקום כי תוצאות הניסוי "מהוות בשורה חשובה למיליוני מטופלים ברחבי העולם ומציגות תקווה אמיתית לטיפול... תוצאות אלו מספקות תוקף חשוב ליכולת הטיפולית של התרופה וצעד משמעותי בדרך לאישור שיווק של המוצר". קובי אברמוב ציין כי "מאז שהשלימה רישום כפול, נעזרה החברה בשוק ההון לגיוסים רבים הן בחו"ל והן בישראל. חשוב לציין שכ-40% ממחזור המסחר הכולל במנייה מתבצע בבורסה בתל-אביב".

פתיחת המסחר של פלוריסטם / צילום: גיא אסייג
 פתיחת המסחר של פלוריסטם / צילום: גיא אסייג