אין לכם איפה לחנות? לא נורא, העיקר שתמחזרו בקבוקים

אחרי שהופקעו מאות מקומות חניה יקרי-ערך ברחבי ת"א לטובת מיזם אוטותל, מציגה עיריית ת"א שיא חדש: מקומות חניה שמופקעים לטובת הצבת מכלי מיחזור של תאגיד המיחזור אל"ה

מכל מיחזור לבקבוקי פלסטיק / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
מכל מיחזור לבקבוקי פלסטיק / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

אחרי שהופקעו מאות מקומות חניה יקרי-ערך ברחבי תל-אביב לטובת מיזם אוטותל, מציגה עיריית תל-אביב שיא חדש: מקומות חניה שמופקעים לטובת הצבת מכלי מיחזור של תאגיד המיחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה), הנמצא בבעלות החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה), יפאורה-תבורי ומעיינות עדן.

שולי המדרכה בסמוך למקומות החניה היקרים מפז בתל-אביב נצבעים באדום-לבן, ובמקום חניה למכוניות עבור התושבים והמבקרים בעיר - מוצב לו מכל מיחזור של בקבוקי פלסטיק.

לטובת העניין חשוב להזכיר כי רק לאחרונה בחר המשרד לאיכות הסביבה שלא לאשר את חוק הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים (בנפח של 1.5 ל' ויותר) בדומה לחוק שחל על בקבוקי הפלסטיק הקטנים - ולכן כדי שחברות ויצרניות המשקאות יעמדו ביעדי המיחזור שאליו הן מחויבות במסגרת האחריות הסביבתית לפסולת הפלסטיק - הציבור הוא שמחונך להשליך את הבקבוקים למכלי המיחזור, גם כאלה שתופסים מקומות חניה ברחבי העיר.

במילים אחרות - לא רק שהתושבים ממחזרים כדי שיצרניות המשקה לא יצטרכו להתמודד עם חוק הפיקדון ולשלם קנסות - אלא שכעת גם מקומות חניה מופקעים לטובת הנושא.

התמונה הממחישה שהועברה לתגובת עיריית תל-אביב היא של מתקן בקבוקים שהוצב ברחוב ניצנה בתל-אביב, ואליו גם התייחסה העירייה בתגובתה שלהלן: "הורדת המיחזורית ברחוב ניצנה התבצעה במסגרת מהלך עירוני להורדת מכלי המיחזור מהמדרכה למיסעה, על-מנת לפנות את המדרכות לטובת הולכי רגל, עגלות ילדים ורוכבי אופניים. העירייה פועלת בשנים האחרונות על-מנת לייצר איזון בין כלי התחבורה השונים לבין הולכי הרגל ובהתאם קובעת את סדרי העדיפויות. באשר למקומות שהוסדרו לחניה בלעדית של רכבי אוטותל, נדגיש כי הקצאתם מהווה מפתח להצלחת הפרויקט ולמימוש האינטרס הציבורי לצמצום כלי הרכב הנעים בעיר העומד בבסיסו".